Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Emelie - 9 augusti 2013 20:18

Förlåt för min dåliga uppdatering. Men det har dels varit ovanligt mycket jobb för min del i sommar. Det har varit roligt, ett jobb jag trivs med. Jag har jobbat i receptionen på Medevi Brunn. Men jag har inte kunnat ägna mig åt familj och hundar som jag är van vid. Man kan ju inte hinna allt.


Det hände något tungt och sorgligt för ett tag sen....närmare bestämt den 19 juli....

 

Fina Rossinas Edetrea "Rea" dog... Rea är kullsyster till Tyra. Det gick fort... Det gör ont för oss alla inblandade. Lite för ont...


Rea dog på en fredag. Hon hade varit sjuk...men ingen förstod hur sjuk. Rea skulle på återbesök för uppföljning hos veterinären på fredagen men Rea dog tidigt på morgonen... Veterinären öppnade och skickade biopsier på organ som han tyckte såg förändrade ut. Analyssvaret har kommit. Orsaken till Reas död är massiv leverskada. Inga tumörer hittades. Förgiftning av något slag är den troliga orsaken till leverskadan...men av vad och hur???? Frågorna som vi aldrig får svar på är fortfarande många.


Rea och syster Tyra 9 februari.

 

Ont....ont....ont....och mina varmaste tankar finns hos oss alla som sörjer denna perfekta hund...som Reas matte beskrev Rea idag   


Annars så är väl allt bra. Hulda blev övrsprungen av sin mormor Tyra och fick en hälta som jag nog inte förstod att ta hand om på bästa sätt i början...jag gjorde inte tillräckligt för att hålla Hulda i stillhet...hältan har trots allt förbättrats avsevärt, men det har dragit ut på tiden.... Jag har skärpt till mig lite och åtminstone försöker hålla henne lite bättre i stillhet och framförallt ifrån sina ångvältar till mor och mormor.... Men jag tror nog hon blir helt bra snart.


Sugen har tappats lite. Jag tränar inget drag med Tyra och Dina. Jag har som sagt jobbat mycket, så det finns även giltig anledning, men jag har tappat lite sugen...men den kommer nog tillbaka.


Jag ligger även efter med flöjtövandet  "Må bra med Bach" är ju sista helgen i augusti....ska verkligen bli jätte kul, men även där saknas suget för att köra igång och öva ordentligt....och det behövs. Kolla gärna in denna helg som kommer att bli en dunderskön och mysig helg på Medevi Brunn


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards