Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Emelie - 22 september 2013 18:34

Ja det är vad denna helg bestått av. Jag har dock bara deltagit på det första....


Tyra och jag begav oss ner till Lindome tidigt igår morse. Vi tävlade i APIII. Jag var extra nervös denna gång, då jag känner att vi har potential att klara alla momenten nu! Men det märks att vi behöver träna för att kunna allt bättre, så att vi har marginal för tävling. Jag är inte nöjd med vårt AP igår men det var en nyttig och bra erfarenhet för oss att träna på att tävla. Vi var även sista ekipaget som startade. Det passar inte oss att vänta...Tyra känner min nervositet och kan inte koppla av förrän det är över. Hundar känner ju in oss bättre än vi känner in oss själva... Det var faktiskt inget ekipage som körde godkänt i lördags. Det är inget lätt arbetsprov vi har och dagsform och omständigheter spelar alltid in.


De fyra sennenrasernas Arbetsprov fyller 25 år i år!!! Tack vare Bengt och Anita Mårtensson så har vi ett officiellt Arbetsprov i tre klasser för våra sennenraser. Inga av våra grannländer har detta. Jag tror att man har någon form av arbetsprov i USA och Kanada, men inte lika avancerat som vårt! Riktigt häftigt tycker jag att det är. Och draget är ju så användbart i vardagen också. Hundar älskar att ha en uppgift och vad passar bättre än en uppgift dom är framavlade för!

Jag ha tillsammans med Anita och Bengt tagit fram en jubileumskeps. Kepsen kostar 180 kr, 30 kr av dessa går till SShK:s Tumörprojekt som drivs i samarbete med SLU. Jag betalade nyss in 690 kr till SShK:s Tumörprojekt för de 23 nu sålda kepsarna. Men vi har lika många kvar till försäljning. Kontakta mig på mail: ilarstorp@telia.com om du vill skicka efter kepsen fraktfritt!

 

Jag har nu anmält och betalat in avgifterna för både Tyra (APIII) och Dina (APII) till säsongens sista Arbetsprov som går av stapeln i Ängelholm 19 oktober, jag tar givetvis med kepsarna dit för dig som kommer dit och vill köpa! Nu är det dagliga träningspass som gäller fram till dess....vi börjar imorgon....


Ing-Marie som har Milla tog denna bild med sin mobil på vår senaste träning. Hulda har poserat färdigt och hoppar av vagnen. Milla drar vagnen och Tyra håller koll bakom.

 
Vi har kul när vi ses och tränar...ett litet men naggande gott gäng!


Hero har idag visat framtassarna i utställningsringen! Sandra har varit på deras första utställning...men troligtvis inte den sista. Det var inofficiell utställning i Skillingaryd idag! Hero var enda bernern och han fick Hederspris (HP) och blev därmed även Bäst i rasen (BIR-valp). Fin kritik fick han också. Domare var Carina Stark:

 

Sedan blev det till att springa i final för att kora Best in show-valpen....och bland ett 20-tal valpar så placerade sig Hero som nummer 4!!! GRATTIS!!!

 

Uj så trött man blir av att vara charmig och snygg...

 


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards