Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Emelie - 5 oktober 2013 21:29

Idag hade Stefan ett jobb i Katrineholm...han skulle såga en stol ur en stubbe... Då passade jag på att bjuda in mig, Henrik och Rickard och mina tre bernerflickor till världens underbaraste Anne-Greth och Gösta och deras finaste Milla (Fina Rossinas Greta Garbo), katten Moses var också hemma men han fick vara ifred i gästrummet. Jag bjöd även in Catrin som har Kelly (Fina Rossinas Grace Kelly) och lilla norskan Wilma, Wilma är en vecka äldre än min Hulda.

Anne-Greth och Gösta tog som vanligt emot med öppna armar, dörrar och dignande matbord  


Vädret var inte som jag önskade med tanke på att jag ville föreviga de vackra bernerflickorna med min kamera. Lite typiskt då vi denna höst varit så bortskämda med vackert väder! Men givetvis begav vi oss ut på promenad. Här ryggarna på Rickard med Tyra, Henrik med Hulda och Gösta med Milla.

 

Ibland trasslar kopplet, Rickard med Tyra och Tyras dotter Kelly till höger.

 

Bernerflickorna från vänster: Milla, Tyra med Dina bakom, Hulda, Wilma, Kelly...alla Fina Rossinor utom Wilma som alltså är från Norge.

Rickard och Tyra

 

Vi passerade en fårhage. Rickard och Milla


Wilma

   

I fårhagen fanns ett badkar....för fåren (som flyttat från sommarhagen) att dricka vatten ur...men Hulda vet ju vad man har ett badkar till!! Helt plötsligt hade hon klättrat i!

               

Det där med gruppbild med Fina Rossinor och dessutom dåligt väder är väl inte den lättaste uppgiften....

Här är några samlade...kullsystrarna Dina, Milla och Kelly och norskan Wilma...

 

Alla...utom Dina...Wilma, Kelly, Milla, Hulda och G-systrarnas mamma Tyra

 

Alla samlade med Hussar och matte. Bernerflickor från vänster: Milla, Hulda, Dina, Tyra, Kelly och Wilma

Från vänster: Wilma, Kelly, Milla, Hulda, Tyra och Henrik med Dina   

 

Milla står fint, tyvärr dålig skärpa p g a vädret.

     

Vi träffade Anne-Greths och Göstas yngsta barnbarn som också heter Wilma. Här med en kompis och Tyra. Rickard håller koll.

När vi kom hem från promenaden så var det dags att fika hembakade bullar, kakor och blåbär och hallonpaj! Och innan det var dags att åka så får jag världens skönaste och vackraste hemstickade schal av Anne-Greth...inte nog med det, en skön hemstickad halsduk/kapuchong OCH ännu ett par av mina favorit-lång-sockor i ännu en färgkombination!!! Vet inte hur jag ska tacka...


Nöjda, glada och mätta åkte vi hem....nu ska jag mysa i soffan med skön schal...


TACK//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards