Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Emelie - 21 oktober 2013 14:25

Jo så är det...


I fredags begav jag och mina tre bernerflickor oss söderut. Målet var Ängelholm men vi passade på att stanna hos familjen Lanquist i Dörarp på vägen ner...och när vi ändå var där så sov vi över till lördag också.


Det var givetvis Hero som drog nere hos familjen Lanquist. Han hör ju nämligen till den familjen. Här tillsammans med lillhusse August! Ler och långhalm....i ur och skur...

 

Åh så glad Hero blev över att träffa oss!! Framförallt syrran Hulda!


På lördagen fortsatte jag och mina tre bernerflickor till Ängelholm. Där träffade vi hela härliga Draggänget! Det var Arbetsprov på gång...säsongens sista.


Jag har legat i med träning ganska hårt de senaste veckorna med både Tyra som tävlade i AP III och Dina som tävlade i AP II. Tyra och jag kan faktiskt alla moment....egentligen....men jag vill för mycket under tävling, så mina nerver gör att min röst får en lätt hysterisk touch och då undrar ju Tyra vad som är fel??? Slalomen började så bra, men allt eftersom så blev matte allt för hysterisk och Tyra blev tveksam och gick ur. Vi nollade även bron som vi kan ibland men jag vet hur jag ska finslipa den. Hon gick över den snett så hon höll sig inte inom de innersta linjerna. Det som var synd...och som faktiskt inte hänt en enda gång under träning den senaste tiden var att Tyra reste sig bara sekunder för tidigt från platsliggningen....aj aj....noll där med. Tyra smackade i backen så snyggt. Lite otur som kan bli. Tyra var pigg och glad och hade kul ,så hon hade väl inte ro att ligga kvar helt enkelt. Och plankan var nog den snyggaste som gjorts ever....om ni frågar mig...en solklar 10:a....plankan är faktiskt vårt bästa moment...som nog anses som det svåraste i 3:an...


Dina och jag körde så bra som vi kan nu. Vi har inte slalomen helt i hamn, men är på god väg. Springet visste jag att vi skulle nolla...har inte hittat någon bra form att träna in det så jag har lite kallt räknat med att nolla det. Men vi kan nog träna in det också... Dina och jag har tränat väldigt kort tid. Hon är en glimmande stjärna...så...



...nu är det mental träning för matte och regelbunden dragträning MINST en gång i veckan som gäller. När snön kommer kan det nog bli svårt, så det gäller att ligga i nu och lägga en bra grund för nästa säsong!


Stort GRATTIS till Ing-Marie med Milla som visserligen redan är Arbetsprovschampions men som körde godkänt AP III med personbästa poäng!!! Och Susanne och Ronja knep sitt första godkända AP III (två godkända AP III och man är Arbetsprovschampion)!!!! Givetvis GRATTIS till alla er som körde godkänt! Susanne och Ing-Marie hör ju till draggänget här i Östergötland...därför nämner jag dom...

Östgöta drag:

 

På vägen hem blev det stopp hos Hero med familj igen. Ruskväder av värsta sorten för att få några bra kort....men kul hade hundarna!

   

Hero före promenad...

   

Och efter promenad...

 

Kristoffer blev välkomnad med besked när han kom hem från jobbet!

 

Härligt att träffa Hero som har det så bra! Jag hade gärna lämnat Hulda för lite uppfostring av Sandra....men jag får väl ta tag i den själv....


Lite utställningsplaner finns för Hulda och eventuellt Hero....vi får se vad vi får till!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards