Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Emelie - 9 november 2013 15:11

Igår träffade Hulda och jag Susie igen. Det är såååå roligt för mig att få se Susie och Hulda "in action". Susie har ett sätt att visa hundar som är en ren njutning att få se. Hon visade även lite med sina egna Shebor hur hon gör. Att få se hundar visas bra är en fröjd för en hundnörd som mig.

Hulda och Susie

     

Hulda tycker att det är jätte roligt att ha en uppgift tillsammans med Susie. Jag tycker det är en fröjd att se min fina duktiga Hulda ha roligt ihop med en så duktig handler som Susie är. Hulda snappar upp Susies signaler direkt. Susies signaler är lugna och tydliga. Jag är själv nervös när jag visar mina hundar, även när jag tävlar i drag. Hundarna snappar genast upp min nervositet, vilket går ut över hur jag visar/tävlar med mina hundar. Susie har bara kul när hon visar hund. Hon har visat sina egna hundar till stora framgångar i ringen och jag är såååå glad över att Susie vill ställa upp och visa Hulda. Men jag vet också att Susie tycker att det är roligt och hon tycker att det är extra kul att visa en så klok och lyhörd hund som Hulda är! Stolt blir ju jag.

Rickard var med mig och Hulda. Rickards kommentar till Susie: "Hulda följer dig som en hund....eller en kille..."

       

Hulda

         

Det ska bli riktigt roligt att höra hur det går i Mjölby. Det blir första gången Hulda är i utställningsmiljön. Men jag tror att hon kommer att gilla läget och ha kul i ringen tillsammans med Susie!


Idag öser regnet ner. Jag och mina flickor har varit på en promenad i regnet....jag gick lite vilse men kom ut på vägen till sist....på ett helt annat ställe än var jag trodde.


Men vi har haft skönare promenadväder i veckan....några bilder. Tyra

....blir attackerad av Hulda

   

Hulda

     

Rickard har varit med på proemad också!

 

Allt gott från oss!

 








Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards