Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Emelie - 30 juni 2014 13:03

Dagen efter sin 7-årsdag fick Fina Rossinas Fine Fritz "Fritzon" vandra över regnbågsbron.


Jag köpte tillbaka Fritz (som jag kallade honom) när han var 7 månader. Han insjuknade då i Aseptisk meningit och hans första familj hade inte möjlighet att ta ta hand om honom. Han flyttade hit och bodde här under sin behandling. Han var väldigt lik sin mor Bimbo. En lugn och lättsam hund att ha. När han var lite dryga året, färdigbehandld och friröntgad, så fick han så sitt permanenta hem. Han har fått det liv jag önskar mina hundar. Han har levt på en gård inte så långt härifrån med i princip ständigt sällskap. Han var den mjukaste och lättaste hund man kan tänka sig har hans matte berättat. Vi hade ett så fint samtal i förra veckan, Fritzons matte och jag. Det gör mig så ont   


Det gick ganska fort. Det började med ett hotspot men sedan så fortsatte det....han magrade av, hade ont, dom misstänkte något bak i ryggraden, levervärdena var dåliga... Någon exakt diagnos gick inte att få fram på Norsholm där han undersöktes noga och väl. Det var inga tvivel om att det enda dom kunde göra var att avsluta Fritzons lidande och låta honom få somna för gott. Så smärtsamt för hans närmaste familj som sörjer denna fantastiska hund djupt. Våra älskade berner som allt för ofta blir dödligt sjuka allt för tidigt. 7 år....


Tusen tack för det liv Ni gav Fritzon. Tack finaste Fritzon för allt det Du gav...

 

  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards