Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Emelie - 12 juli 2014 14:17

Lätt att tänka så.... Lungröntgen inför operationen visade två nybildningar i Tyras lungor... Tänk om jag konsulterat Henrik på Ultuna Djursjukhus direkt när min veterinär upptäckte att där växte något i Tyras urinblåsa i december förra året.... Jag borde ju förstått att oro för det värsta är befogat med tanke på vad jag vet och har erfarit när det gäller Berner.... Då hade chanserna för att tumören försvunnit för gott varit betydligt större. Det vet jag nu. Man lär så länge man lever. Samtidigt har jag full tillit att det bästa sker och av en god mening, så jag grämer mig inte längre.


Givetvis blir det ingen operation eller annan behandling av Tyras cancer. På denna typ av tumör används cellgift endast när tumören är lokal och PAD-svaret visar att kanterna är lite "orena". Nu får Tyra fortsätta leva som den aktiva hund hon är tills kroppen säger ifrån och då har jag privilegiet som Tyras matte att kunna hjälpa Tyra att slippa lida i onödan. Det viktiga för mig är att en hund får leva fullt ut som en hund och sedan vet jag att min hund visar mig när den inte vill längre.


Tyra lider inte av att lämna jordelivet för ung. Tyra tar vara på varje dag och lever i nuet som vi människor har så svårt för. Vi funderar alldeles för mycket på vad som sagts eller gjorts, bekymrar oss om hur det ska bli eller gå istället för att se och ta vara på allt det goda NU och strunta i det som är mindre gott. Där har vi mycket att lära av våra bästa vänner - hundarna.


Att leva i villkorslös kärlek!!!!


En underbar bild på Tyra och Hulda från förra sommaren, Hulda blev direkt mormors flicka.

 

Tänk att Tyra fixade en championtitel första helgen i maj i år...

 


Mitt hjärta svämmar över av stolthet över denna hund.


Min utmaning blir att njuta NU.


Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards