Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Emelie - 19 september 2014 13:16

Sista helgen i augusti åkte Dina och jag till Ängelholm för att delta i rasspecialen där för Sennenhundar. Hulda fällde ur såpass så hon fick stanna hemma. Jag hade egentligen anmält henne till utställningen. Dina var anmäld till utställningen på lördagen och till arbetsprov 2 på söndagen. Hero var också anmäld till sin första officiella utställning. Han ställdes i juniorklassen.


Utställningen gick super!! Hero fick Excellent i kvalitetspris och visades exemplariskt av matte Sandra.

 

Fina Rossinas Heffahero Af Sierra 1½ år.

Kritik: "Utmärkt typ. Bra nosparti. Välformade ögon. Bra kroppsproportioner. Tillräckliga vinklar. Kunde röra sig med något bättre steg från sidan. Rör sig något trångt fram och bak. Utmärkt temperament."


Hero skötte sig strålande i ringen. Han har ett underbart temperament. Den 4 oktober ska han och Hulda få genomgå mentalbeskrivning. Ska bli jätte spännande...


Mamma Dina skötte sig inte sämre. Det var totalt 63 anmälda tikar i de officiella klasserna. Dina ställdes i bruksklass tack vare att hon kört godkänt arbetsprov 1 och därmed fått titeln AP framför sitt namn. Stolt bara att få visa min hund i bruksklass!! Dina hade kul och visade sig från sin allra bästa sida och hade ett härligt driv när vi sprang! Hon vann bruksklassen och fick Excellent i kvalitet med ck (certifikat kvalité)!! AP Fina Rossinas Glimmande Dina 4½ år.

 

Kritik: "Tilltalande tik med utmärkta proportioner. Vackert välformat huvud med bra uttryck. Utmärkt hals, rygglinje och kors. Välkroppad, mycket bra tassar. Utmärkta rörelser med härlig räckvidd och påskjut."

 


Bilden på Dina är tagen här hemma på skogspromenaden. Hon visade sig sååå fint i ringen, men när jag skulle fotografera henne med rosettskörden hon fick tack vare att hon sedan kom 4:a med reservcert i bästa tikklass där alla tikar som fått ck ur alla officiella klasser (juniorklass, unghundsklass, bruksklass, öppenklass, championklass och veteranklass) får tävla mot varandra, så såg hon ut som hon sålt smöret och tappat pengarna. Det var faktiskt så många tikar med ck så att vi fick delas upp i två grupper för att kunna springa i ringen. Och av alla dessa fina tikar så kom min lilla Dina 4:a! På rasspecial och allt! Jag njuter fortfarande av den karamellen. Domaren sa "liten men välgjord" om Dina. Stolt som en tupp är jag över Tyras dotter...inte minst för att hon just är Tyras dotter   

Dina med alla rosetterna hon fick...

På söndagen körde Dina och jag arbetsprov 2. Vi fixade inte slalomen, men var nära. Sedan nollade vi bron, vilket kändes väldigt oturligt, då det egentligen är ett "säkert" moment. Jag vet inte vad som hände, kände inte att jag gjorde något direkt fel...??? Vi fick bra poäng på övriga moment, bland annat 9 poäng på "springet" vilket jag är stolt över. Vi körde inte godkänt AP 2 men det gick ändå bra. Dina och jag tränar vidare. Nu MÅSTE vi köra godkänt sista arbetsprovet för i år som är söndagen 19 oktober, även det i Ängelholm. Vi vill börja jobba på 3:an sen...


Dinas fina farmor Humlan 11 år vann veterantikklassen med Excellent och ck. Hon är både utställningschampion och arbetsprovchampion och har några fler titlar. Duktig och välbyggd dam!!!

 


Annars så njuter vi av den härliga hösten!

           

Hulda älskar att simma  

     


Härliga promenader vid Vättern  

 

Min vackraste Dina   

 

  //Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards