Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Emelie - 25 november 2014 16:18

Idag har vi gått Skönnarboleden. Det var vårt lilla draggäng som hade bestämt träff för promenad. Östgötadraget som vi kallar oss består av fyra mattar och 8 berner. Sanna med bernergrabbarna kunde inte vara med idag tyvärr.


Susanne som gillar gamla bruksmiljöer hade läst om ett hus byggt av slaggsten. Detta hus ligger precis i början av Skönnarboleden inte långt hemifrån oss!!! Perfekt för mig att vi ses nära mig för en gångs skull!! De andra i vårt draggäng bor i Norrköpingskrokarna så för det mesta ses vi i Norrköping.


Och mot alla odds så var vädret bra också!! Efter flera veckors gråväder och regn så prickar vi in en dag utan ett moln på himlen!!


Vacker promenad, goda vänner och härliga bernerflickor som verkligen njöt av att rejsa loss i skogen och bada!! Kan det bli bättre!!???


Godisutdelning...

Hulda har inga skrupler....ändå så fick jag faktiskt lite beröm idag för att vi har kommit en bit på uppfostringens stig... Kul att andra märker det! Vi jobbar på det! Hulda är min största utmaning...ever... Hon är mest på allt....ever!

 

Var så härligt att få prata berner med likasinnade och se dessa underbara lyckliga berner tillsammans! Precis vad jag behövde idag!! Tack!!

 

Och mina kära vänner kan....deras bernerflickor sitter kvar och poserar så fint inför gruppfotograferingen...mina flickor är inte där....än...vi jobbar vidare...

Ing-Maries två flickor, Milla (6½ år) och Chili (9 månader) sitter fint.

 

Från vänster: Milla, Chili, Hulda, Skorpan och Ronja....Dina ville inte vara med på bild...


   

Dina framför huset byggt av slaggsten.

 

Tack för idag kära vänner!


  //Emelie

   


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards