Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Upptäckt

Av Emelie - 9 april 2010 21:52

Räknade nyss Tyras spenar och dom var 10 stycken!!! Tyras mormor Rossina hade också 10 stycken, annars brukar dom ha 8 spenar.


Har ju tjatat "lite" om Tyras växande mage. Jag kan inte låta bli att tro att det är en väldigt stor kull på gång...???


Kanske bra att hon har 10 spenar???


Det ska nog gå bra...det är nog valpar inte vätska...


Sandra: Det funkade inte med ananas på Rossina som åt sin egen och andras skit. Fjollan tyckte morsan var jätte jobbig, ibland hann inte korvarna ut innan Rossina var där och skulle knipa dom...trots att Fjollan var flera år gammal. Rossina var verkligen en ärkemamma...på gott och ont tyckte nog Fjoll...


Allt gott...bilder kommer!//Emelie



 
 
Ingen bild

Sandra

10 april 2010 12:59

Jaså det var så illa med bajset.. För en på vår kurs fick tipset och det funkade väldigt bra på hennes hundar, fast det är kanske lite individuellt. Kanske beroende på hur glupsk man är ;).. Spännande med 10 spenar, kan kanske behövas ;)..

Kramar

 
Marianne

Marianne

10 april 2010 16:29

Vem vet, det kanske behövs 10 spenar till Tyras väntande kull. Det ligger väl stora kullar bakom Tyra. .Men jag har märkt att en del tikar som bär små kullar kan också utveckla fler spenar.
De flesta hundar brukar ge upp sitt skit ätande om man är envis och blandar ett par matskedar ananas i deras egen och hela flockens mat under en längre tid. Men de flesta är ju inte detsamma som alla.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

10 april 2010 17:58

TACK FÖR TIPSET !!!

Har många äckelpäckel hundar som äter vad dom kommer över.
Spännande med Tyra !!! Och visst är det stoooooooooora kullar bakom Tyras linjer, hm. Känner man sej skyldig eller.....

Kram på er !!!

http://www.heimarkenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards