Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg under juli 2013

Av Emelie - 15 juli 2013 08:03

Oj vad längesen jag bloggade! Detta just för att jag har haft och har extremt mycket att göra. Roligt men lite för mycket i min smak ändå. Nu stjäl jag lite tid för att summera de senaste veckorna.


I början av juli kom valparnas pappas familj hit och hälsade på! Det blev några lyckade dagar med mycket valpgos och trevligt umgänge. Familjen består av mamma Päivi, dotter Veera och ett lillasyskon på väg och pappa Teemu som är alla hundars favorit! Här Teemu med Tyra och Dina.

 

Sedan bestämdes det att Sandra och Kristoffer skulle bli Heros fodervärdar. Jag är så glad att dom vill. Dom hade Maddox (Fina Rossinas Dacke af Smejlycka) och vi blev då goda vänner, så det ska bli kul att få dela denna lilla guldklimp med er!

 

Men sorgligt blev det när det var dags för Hero att flytta. Henrik blev så ledsen men tog så fina bilder. Här på husse Kristoffer med Hero i famnen.

 

Jag, Hero och Sandra

 

Men vi har redan träffat Hero i hans nya hem och snart kommer han och bor här i några dagar. Sandra är duktig och sugen på att träna Hero!

     

Gosigaste syskonen

   

Rickard och Hulda

 

Hulda

     

Mamma Dina

 

Helgen som var så åkte jag och mina tre bernerflickor söderut mot Moheda. Hulda lämnades av för att bo hos brorsan Hero i två nätter. Vi passade på att gå ner med hundarna till sjön som ligger precis där Sandra och Kristoffer bor. Både Hero och Hulda gick direkt i och började simma!! Det blev flera simturer för valparna då helgen var varm.

Jag, Tyra och Dina fortsatte mot draglägret i Moheda. Vi tränade flitigt trots tryckande hetta, dock med lång bad och lunchpaus mitt på dagen. Men trots värmen så fick vi riktigt positiv träning. Jag har inte hunnit träna med Tyra som jag hade önskat de senaste veckorna.

Igår söndag så tävlade Tyra och jag i AP3 för tredje gången. Det blev inte tredje gången gillt (vi blev inte godkända) men trots flitig träning dagen innan och en varm om än lite svalare än dagen innan, dag så lyckades vi få poäng på alla moment utom backningn som jag nog måste hitta ett nytt sätt att träna in...jag har en plan... Jag var extra glad att jag lyckades få igång Tyra tre gånger (då hon stannade upp i slalomen) så att hon till slut genomförde slalomen helt riktigt, men givetvis med avdrag för tvekan. Detta är ett STORT steg för oss!! Bron fick vi en 10:a på vilket var det momentet jag fokuserat mest på dagen innan, så kul när träningen ger önskat resultat! Nu måste jag få vår vagn lagad så att jag kan träna vidare med Tyra och börja träna in 2:an med Dina. Planen är att tävla med Dina i 2:an och Tyra i 3:an i Lindome i september och i Ängelholm i oktober. Rasspecialerna i Byske och Ängelholm hinns tyvärr inte med.


Allt gott!!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards