Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Ny mobil

Av Emelie - 14 april 2010 12:58

Jag köpte en ny mobil för ett tag sen. Jag ville ha en med lite bättre kamera. Det ska det vara på denna, men jag tycker inte bilderna blir bra ändå. Jag har ju min systemkamera  , men den har man ju inte alltid till hands. Mobilen har man ju för det mesta i närheten, iallafall jag.


Idag blir det alltså lite mobilbilder...


Först på Tyra steg för steg...

Här är hon parad ganska nyss...inget syns.

 

Här en bild tagen några dagar innan ultraljudet gjordes, jag tyckte att det började synas här...

   

Och så en bild tagen nyss, 6 veckor in i dräktigheten.

   

Och ändå så ser hon större ut i verkligheten...


Ja, det blir tjat om Tyras dräktighet...och sen blir det tjat om valpar...take it or leave it.


För övrigt så har mina flickor på sig sina bärnstenshalsband. Jag droppar en tjärdoftande olja i pälsen lite här och där varannan dag och så sprayar jag dom med tjärdoftande deo varje dag. Det luktar ganska starkt, men jag störs inte. Hundarna tycker att det är så där att få denna starka doft på sig men dom är oberörda efter en stund. Än så länge har jag bara hittat en fästing och det var på Tyra INNAN jag satte på bärnstenshalsbanden, då hade jag bara sprayen. Men jag vet att jag kan ha missat nån...och än har inte säsongen kommit igång ordentligt...så än ropar jag inte hej...


Och så två ganska nytagna bilder på Henrik och Rickard. Även dessa tagna med mobilen.

Henrik  

   

Rickard  

    


Allt gott  !//Emelie


 
 
Ingen bild

Sandra

14 april 2010 15:01

Hittade en fästing sittande och en krypande på Maddox häromdagen så dagen efter gjordes bärnstenshalsbandet färdigt så nu pryder det även honom.. Hoppas på ett bra resultat :). vad är det för mobil du skaffat dig?
kram

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

15 april 2010 07:58

Fina bilder på fina modeller, både med mycket och mindre behåring:-).

Fästingarnas tid är här ja.... Har plocka tre på Zero hittills, så det är väl inget "katastrof-läge" än så länge.

Ha en bra dag!!

 
Maria

Maria

15 april 2010 21:35

Riktigt bra bilder för att vara från en mobil ,tycker jag.
Visst är den stor och bökig den däringa systemkameran.Och jag är så dålig på att fota ,så det spelar nog egentligen ingen roll vad jag har för kamera.
Håller tummarna för Tyra ,och väntar med spänning:)
Fina foton på dina små pojkar också.

Kram Kram Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

16 april 2010 12:03

Fina foton och det är inte bara kameran som avgör slutresultatet. Mycket beror ju på fotografen. Tyvärr så brukar jag glömma min kamera hemma. Men har man ha med sig 9 hundar på promenad så finns det inte så mycket tid för fotografering ändå.
Jag önskar er en trevlig helg. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

16 april 2010 15:43

Hej Emelie
Jag vet inte hur många fästingar jag tagit bort på Quila o Ronja redan.
Håller på att bli tokig. Och, som du säger, den värsta säsongen har väl inte ens börjat?!

//Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

16 april 2010 18:47

Fästingar redan?? Jisses! Iallafall en bra sak med att bo i norrland. Max 2 på sommaren brukar det bli men jag antar att det kommer öka även här. Fina bilder :) Planerar att köpa en mobilkamera jag med så man slipper "kånka" på kameran varje gång. Inte så bekvämt alla gånger.

VAd hon växer fröken din :) KUL!!!

Önskar dig en skön helg!
Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

16 april 2010 21:08

Oj, så rund hon har blivit. Blir nog ett stort gäng valpisar. Hemskt att fästingarna redan börjat terrorisera : ( .. ännu har jag ingen hittat på mina pälsbollar. Vart köper ni bärnstenshalsbanden??
Trevlig helg! Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards