Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Fina Rossinas G-kull!

Av Emelie - 5 maj 2010 11:49

Det blev en tur till veterinären igår redan. Jag var lite smålurig på om det verkligen var tomt i Tyras mage. Och det är ju bättre att ta det säkra före det osäkra tyckte både veterinären och jag.


Veterinären klämde på Tyras mage och tyckte att det verkade lite misstänkt. Röntgenbild togs. En valp syntes på bilden och den var ganska nära utfarten. Han gav Tyra en spruta med värkstimulerande medel. Det tog inte en kvart så födde Tyra sin sjunde valp. Det var en hane som varit död i flera dygn. Så inget hade kunnat göras tidigare. Det var egentligen bara lyckosamt att han låg sist. Tyra hade med all säkerhet fött fram valpen under det närmsta dygnet utan värkstimulerande, men nu har vi två röntgenbilder på att det är helt tomt på valpar i Tyras mage.


När vi ändå var där så tog veterinären valparnas bakbenssporrar också. Tyra och valparna mår fortfarande bra. Och veterinären hade aldrig varit med om en så snabb respons på värkstimulerande medel! Tyra är en helt otrolig valpningstik! Ja allt har gått jätte bra. Bra parningar, bra dräktighet och en otroligt smidig valpning med det bästa tänkbara antalet valpar och perfekt könsfördelning. Och nu diar och månar hon om sina små som alla ökat bra i vikt.


Får jag lov att presentera Fina Rossinas G-kull!

  

  

  

  

  

  

  

Annesofie tog lite blandade bilder också.

  

  

  

  


Tack för alla grattishälsningar! 


Allt gott!//Emelie 

 
 
Lotta

Lotta

5 maj 2010 12:20

Grattis till valparna! Vad valp nr. 4 liknar Tyra.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta

5 maj 2010 12:34

Grattis igen! SÅ bra att du åkte med Tyra så att hon slapp kämpa med att få ut den sista valpen som givetvis inte kunde hjälpa till själv! Du hade rätt - det var en till. Vilka underbara bilder!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄLSKAR dessa små knyten som ser ut att vara helt perfekta, vackra och oemotståndliga. Och Tyra!!! Hon ÄR verkligen en mamma nu. Duktiga, ljuvliga, vackra Tyra. Ge henne en stor puss på nosen från oss! Vi undrar lite vad Doris gjorde under hela tiden när valparna föddes. Ge henne en puss på nosen också! STOR kram till dig, Emelie lilla vän och dina killar från oss båda.

 
Ingen bild

Annsofie

5 maj 2010 12:45

Kul att du tyckte om mina bilder!
Så skönt att den sista kom ut och att Tyra med familj mår bra. Vi hörs snart!
Kram

 
Ingen bild

Annica

5 maj 2010 13:08

Vilka härliga små snuttisar!!!
Längtar nu bara tills vi kan få komma och hälsa på

Många kramar till Tyra som ser ut att vara en underbar mamma.

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

5 maj 2010 13:15

Oooh snälla nån såååååå gulligt!!!!!!
Har sagt det förut - man blir rätt så valpsugen:-))).
Sötisar!

Må gott allihopa. Vi kommer nog förbi nån gång dom närmasta 8 veckorna o nosar på dom små liven??

Kram /MARIE

 
Johanna

Johanna

5 maj 2010 15:12

Stort grattis till en fin kull!! Skönt att läsa att den sista kom ut till slut också. Diza hade också så när hon skulle valpa på bernerportens kennel :)
Lycka till med de små!
kram

http://www.bernerochcairn.com

 
sytanten

sytanten

5 maj 2010 15:37

Ohh vad fina dom är.. (man blir lite sugen) Hon är duktig, Tyra, som fått så fina valpar.Grattis
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Madde

Madde

5 maj 2010 15:40

GRATTIS GRATTIS till nykomlingarna. Kan lova att man blir valpsjuk
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Agnes o Malin o Malva

5 maj 2010 16:08

Åh... vilken sööööt! sa Agnes om alla valparna. Jag instämmer! Skönt att allt gått bra!
Kram kram

 
Linda & Nova

Linda & Nova

5 maj 2010 20:08

Men gudars så fina småttingar!!! Grattis igen,ser fram emot massa massa bilder framöver :D
Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Sandra

6 maj 2010 12:16

Helt bedårande och underbara..

Kramar

 
Anette

Anette

7 maj 2010 11:15

grattis till valparna. Bakbenssporrar, tyvär är det inte alla vetr. som vill ta bort dem, när vi hade vår kull så sa vetr att de hade björntassar, så kallade bakbenssporrar de vägrade ta bort dem, för skönhtsskull, typ utställning, så jag fick åka till en annan vter, som tog bort dem. aldrig mer den första vetr mer.

Lycka till med valparna
Anette

http://www.monowi.se

 
Ingen bild

cecilia

18 maj 2010 21:05

vad söta

 
Ingen bild

cecilia

18 maj 2010 21:07

lycka till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards