Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Emelie - 17 mars 2011 22:21

Barolo är en härlig bernerkille som jag träffade för första gången för ganska precis två år sen. Tanken var då att han och Doris skulle para sig och få valpar. Men när det så var dags för parning så ville inte Doris. Och sedan visade det ju sig att Doris inte var frisk heller. Idag mår hon ju bra men ska givetvis inte ha valpar.


Doris kullsyster ville däremot para sig med Barolo men Grrrlie som hon heter gick tom.


Idag visade progesteronprovet att Tyra var i höglöp. Och Tyra och jag begav oss så till Västervik och Barolo. Och det gick inte lång tid förräns Barolo och Tyra fick till en hängning. Och jag filmade... Men inte under själva hängningen eftersom att Tyra precis som sin mamma Fjollan vill gå därifrån då, så jag måste sitta och blåhålla Tyra.

Ocensurerat....

Om ca 30 dygn kommer jag att göra ultraljud för att se om där finns några valpar. Min hemsida ska göras om inom en snar framtid så att jag kan lägga in all information där också.


Både Tyra och Barolo är urfällda. Men hittade några bilder tagna sen förr.

Barolo och Henrik pussas lite.

Barolo  

  

Tyra när hon gått halva tiden med sin förra kull.

  


Allt gott  //Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards