Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Emelie - 7 augusti 2011 17:42

Det var inte måttligt vad gulliga ni är!! Tiggde ju lite...men så gulligt av er att skriva så fina saker ändå! Tack å tack!


Jo det här med lydnad har aldrig varit och kommer nog aldrig bli min starka sida som matte. Men en viss bättring skulle nog inte skada...


Idag har vi heldagsregn. Jag har precis varit ute i skogen med flickorna. Plockade riktigt mycket kantareller. Så det blir kantarellstuvning till middag ikväll...tror vi ska ha strutsfilé till...


Ni som följt min blogg vet att jag provat lite alternativa behandlingsformer på mina hundar. Har även behandlats med healing själv och tom gått en kurs och praktiserar healing till husbehov på nära och kära och där ingår givetvis hundarna också.


För mig handlar det inte om antingen eller. När det gäller hundarna så har jag världens bästa veterinär som jag alltid ringer när mina hundar är sjuka. Men det bästa är ju att så långt som det är möjligt undvika mediciner (vilket även "min" veterinär tycker) och där kan homeopati och healing komma in. Båda dessa behandlingsformer verkar energetiskt. Energier stimulerar kroppens egna immunsystem till självläkning.


Med Doris kom jag i kontakt med djurkommunikatören och healern Fatima. Det var ett otroligt första möte med Fatima som Doris och jag fick. Det blev en vändpunkt där Doris snabbt piggade på sig istället för att bli sämre och sämre som hennes blodvärden kraftigt antydde för mig och veterinären. Istället fick Doris 10 månader i största välmående innan hon snabbt på bara tre dagar tacklade av så att inga tvivel rådde om att Doris sista stund var kommen. Dessa 10 månader var ovärderliga för mig och gjorde att jag givetvis med stor sorg men ändå med en skön lättnad i kroppen tog farväl av Doris när dagen var kommen. Doris den vänaste av hundar.


Tack vare Fatima har jag också upptäckt min egen förmåga att kommunicera med mina hundar. Jag har sett så mycket på ett sätt otroligt men egentligen helt självklart när Fatima kommunicerat med mina hundar, framförallt med Doris. Jag har också fått en del ahaupplevelser med hjälp av tips från Fatima om hur jag ska kommunicera med mina hundar.


Hade en sån idag med Tyra! Häftigt var det!


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards