Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Emelie - 12 september 2011 16:26

Igår spelade vi tre flöjtsonater av J.S Bach i Godegårds kyrka. Det blir bara roligare och roligare att spela denna musik. Och framförallt med mina kära spelkompisar Marie-Louise Beckman (orgel) och Märta Nilsson (cello). Just nu har vi ingen fler Bachkonsert inbokad...tyvärr. Får kolla upp om jag kan åtgärda det "problemet"...


Jag har tidigare gjort två "videos". Den ena med bilder jag fått av matte Anne-Greth på Fina Rossinas Greta Garbo "Milla". Musiken är ett Siciliano av J.S Bach från vår skiva. Detta Siciliano spelade vi på gårdagens konsert.


 

Vi spelade även detta Allegro som jag "bildsatt" med bilder från Dinas första månader. Och detta Allegro beskriver verkligen Dina perfekt! Tänkte på Dina igår när vi spelade detta.


 

Om ni är nyfikna på mig som flöjtist och på dubbelalbumet vi spelat in med åtta flöjtsonater av J.S Bach så titta in på min hemsida "Gemzell Musikproduktion", länken finns här bredvid.


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards