Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Emelie - 17 mars 2013 15:32

Igår var det rasspecial i Sala. Jag hade inte anmält någon hund i år. Annars så brukar jag gilla rasspecialen i Sala. Men i år passade det inte. Jag planerar att ställa Dina i bruksklass när hon är i päls....men jag hoppas att det först blir en kull valpar på Dina så det dröjer förhoppningsvis med utställningsplanerna...


Om Dina är dräktig vågar jag mig inte på att sia om. Men denna gång gick parningarna efter skolboken, både timingen och parningarna var helt perfekta... Men???? Och jag känner verkligen för denna kombinationen med Dina och Arttu... Jag är stormförtjust i Arttu 

 

 

Jag kommer att göra ultraljud och jag kommer att meddela resultatet...


Annars så mår flickorna bra. God aptit och full rulle på båda två!


Eftersom att jag var hemma i helgen och råkade ha tre 1700-talsdräkter här hemma  så lurade jag med mig Sara    och Andreas (cello) till Motala EXPO. Vi agerade musicerande spöken från Medevi Brunns 1700-tals salonger... Vi spelade i Smultronställens monter i en halvtimme under lördagen. Mycket uppskattat både av arrangörer och publik! Och att "Upptäck Smultronställen runt Motala" blev Årets monter på Motala EXPO var givetvis extra roligt! Samverkan ett vinnande koncept!

 

Gå gärna in på Medevi Brunns hemsida...kolla in "Må bra med Bach" lite extra    


Soligt men kallt har varit väderleken som dominerat. Perfekt ljus för fotografering....men utan mitt objektiv så är det inte lika kul... Jag har frågat och läst lite och det lutar nog åt att jag skaffar ett lika dant objektiv som jag hade till min nuvarande kamera. Jag tänkte först köpa både ny kamera och ett objektiv med ännu längre zoomning... Tipsen och råden från försäljarna har varierat... Men sammantaget av vad jag läst och hört mig till så gör jag detta val. Det blir dessutom det billigaste alternativet. Min kamera fungerar ju tillfredställande...jag byter den när den går sönder... Och när det gäller objektivet så vet jag hur jag ska göra för att förhoppningsvis förebygga att nästa objektiv får lite längre livslängd...


Tyra i vårvintersolen får avsluta dagens blogg!

 



Allt gott //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards