Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Emelie - 5 maj 2008 16:54

Edetyra och Dorisday af Smejlycka!

Ja, det dröjde en knapp vecka så kom de två yngsta flickorna igång med sitt löp, SAMTIDIGT!! Synkade är dom och det är ju bra då den "känsliga perioden" blir kortare då. Som det ser ut nu så har jag ordnat annat logi för Fritz i två veckor och då ska den "känsliga perioden" nog vara intäckt.


Vi kan lösa det här hemma också, men det underlättar om Fritz är borta när flickorna höglöper. Tanken är ju att Fritz ska flytta men jag vill avvakta och se att han håller sig fri från återfall innan jag söker ett nytt hem åt honom, så det dröjer några månader innan det blir aktuellt för Fritz att flytta för gott.


Just nu är ju alla mina flickor, utom Tyra faktiskt, i värsta fällningsperioden. Min plan är att anmäla Doris till några utställningar fram i slutet av juli-augusti och september då hon borde vara i päls igen,nu när jag inte parar henne.


Rasspecialen i Karlskoga är ju helt fel i tiden pälsmässigt för Doris och för matte med kom jag på...dock inte pga päls. Jag hade tänkt åka dit och bara se och njuta meeeen så kom jag ju på att jag ska spela konsert på morsdag vilket är på söndagen den 25:e maj då tikarna visas! På lördagen måste jag repetera hela dagen inför konserten, så där rök möjligheten att beundra de vackra hanarna!!


Fina Rossinas kommer att representeras åtminstone av en hund i Karlskoga! Tyras kullsyster Edetrea "Rea" ska debutera i officiell klass, alltså i juniorklassen! En bild på Rea tagen på släktträffen!

Till Karlskoga har Rea hunnit odla mer blank fin päls!


Ett tips är att följa Reas och halvsyrran Ettas liv på deras egen blogg! Jag har länk till den från min hemsida! Om ni inte redan upptäckt den!?


Nej, nu ska jag laga lite mat! Det kurrar i magen...som fö växer och blir rund och fin;-)! Tycker jag blir rund och "fin" lite varstans...men den som väntar på nåt gott...står så gärna ut med det! Njut av våren!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards