Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Härliga valpköpare och söta ungar

Av Emelie - 3 maj 2009 21:05

Hallå igen! Vilken härlig dag vi hade igår! Ni är verkligen underbara allihop!


Elly och Berra har varit med på de flesta träffar jag haft. Berra röntgades ett år gammal med C/D -slappa leder på höfterna. Berra har som sagt alltid varit en extremt livlig berner. Elly är en frilufsare och hon lät ändå Berra bära klövjeväskor på deras vandringar. Vid tre års ålder lät Elly röntga om Berra. Nu blev resultatet A/C med kommentaren "betydligt bättre". Berra är nu 8½ år. Jag frågade Elly om hon märkt något av Berras C-höft. Näe, hans gallopp är jämn och fin, svarade Elly. Jag skrattade gott åt att Elly valde gallopp, men förstår att det var det naturliga när det gäller Berra. Elly försäkrade att Berra KAN trava också!


Maddox´matte Sandra och husse Kristoffer åkte ännu en gång ända från Kristianstad för att vara med på släktträffen. Ni är för underbara! Jag kommer aldrig att glömma när Sandra ringde en dag och sa att "vi är ute och åker lite, kan vi komma förbi om några timmar?". Ute och åker "lite"??? Jag tycker iallafall att ni ska köpa hus här i närheten!


Även om det var blusen den här gången...så blir det väl riktiga bäbisar så småningom...???

Rickard i famnen på Sandra.

Rickard i knät på Kristoffer.

Där verkar han trivas!


I förrgår hälsade vi på Henrik och Rickards kusin Clara. Min bror med familj var nere i Medevi över helgen. Några bilder blev det.


Clara.


Henrik och Clara springer runt kastanjen...precis som jag och mina bröder gjorde när vi var små. Bänken runt trädet har bytts ut några gånger under årens lopp. Senast var det Henriks storebror Christoffer som byggde bänken.

Clara och Henrik har fått godis.

Clara ska snart få ett eget litet syskon. Clara blir en fin storasyster.

Rickard.


Allt gott!//Emelie





 
 
Lena

Lena

5 maj 2009 14:12

Underbara bilder som vanligt!!!

Kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

 
Fredrik

Fredrik

6 maj 2009 09:27

Fina bilder syrran. Skickar en länk från brasan på dem bägge.

http://3.bp.blogspot.com/_55hKEbh7xJ4/Sfnpw-n8ICI

 
Sandra

Sandra

6 maj 2009 21:15

Sicka härlig bilder här i bloggen. Ja visst hade det varit skoj att bo lite närmre varandra, då hade man kunnat träffas lite oftare..

Vi höres snart igen!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 maj 2009 00:00

Härliga bilder och vad skulle man göra utan sina fina valpköpare?
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards