Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Emelie - 5 maj 2009 20:44

Imorgon kommer Malvas husse och matte hem igen. Malva har bott här sen i fredags. Jämfört med Malva så framstår kullsyrran Tyra som en mycket lugn och sansad berner. Nästan så att jag undrar om hon är sjuk... Nä, Tyra är frisk. Det var lite oroligt på träffen när Tyra hulkade och spydde och dreglade slem hela tiden. Orsaken var ju att Tyra slukade två heta korvar direkt från grillen, snabbt innan Doris kom...dumma hund. Sandra förevigade detta. Knyckte bilderna från Sandras blogg...

Mmmm, luktar gott! 


Gäller att vara snabb innan nån annan kniper dom!

Men det straffade sig, vad som inte syns på bilden är att korvarna var rykande varma... Blev som sagt obehagligt för Tyra ett tag, men hon hämtade sig snart.


Malva skrämde mig idag igen. När vi skulle gå på promenaden och jag tog kopplen så uppstår allmän exsaltering bland hundarna. Malva var sååååå nära att komma över grinden idag. Så snabb!!!! På ett kick så stod hon med baktassarna på mittentvärslån och hade halva kroppen över. Här ser ni grinden med Malva bakom, för er som inte varit här.


Det har verkligen varit mysigt att ha Malva här. Jag har Malva på halvfoder så tanken är att hon ska ha en kull valpar här på kenneln. Det är viktigt både för mig och Malva att hon funkar bra här hemma och i hundflocken. Och det gör hon.


Allt gott!//Emelie 










Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards