Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Så här härligt har vi det...

Av Emelie - 8 maj 2009 21:29

...på våra släktträffar här på kenneln!

Zeros (Fine Faust) matte Marie har skickat några bilder som hon och husse Lars tog på släktträffen vi hade 2:a maj!


Grillplatsen vi promenerar till ligger vid en liten sjö vilket är väldigt uppskattat av hundarna.


Marie fick med 10-åriga Bamba på bild, hon är längst till höger på nedersta bilden. Bamba bor med matte Anki, Fina Rossinas Barbarina "Salsa" och Mätte-Marit. Bamba och Mätte-Marit är från Swissmades kennel.

Söta Zoé var med husse Micke på släktträff. Zoé är född på Ekoxens kennel.

Matte Maries ögonsten, Zero.

Zero, lite trött efter busandet och badandet.

Från B-kullen kom Berta "Molly" och Bull. Här med sina respektive ägare.

Henrik hade också kul på träffen. Här leker han med Sandra.

En jätte fin bild på Henrik tagen av Marie.

En annan bild på Henrik som jag tog 1:a maj.


Idag var det en fotograf som tog undervattensbilder på babysimmet. Rickard trivs som fisken i vattnet i bassängen!



Allt gott!//Emelie

 
 
Sandra

Sandra

9 maj 2009 10:36

Ja det är verkligen trevligt på träffarna önskar ibland att de vore lite oftare ;). Härliga bilder på dina pojkar!

Ha en härlig lördag!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

9 maj 2009 18:22

Åhhh, man blir så sugen på träffar! Var längesedan vi hade någon sennenträff här nu, får ta tag idet :)

Är ju så kul att se voffsarna ihop! Jättefina bilder!!

ja som sagt, svåra beslut men ju mer jag tänker på det desto mer rätt känns det. Kanske kommer det andra tillfällen i mitt liv då det passar bättre med valpar. Hoppas!!

Ha nu en skön helg!!
Många kramar!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lena

Lena

9 maj 2009 18:50

Blir så avundsjuk på alla dina fina bilder på hundar och barn!!!
Rickard ser ut som ett riktigt undervattensbarn,härligt. Se bara hur han stänger till munnen som om han inte gjort annat i hela sitt liv. Ni kanske har akvarium hemma , om inte så kanske det är något att tänka på.

Kram Lena och hela gänget på Heimarkens Kennel !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Emelie bloggaren

9 maj 2009 21:43

Hmmm, menar du att jag ska ha Rickard i akvariet då eller??? :-0

 
Katrine

Katrine

10 maj 2009 17:49

Hej Emelie!
Vilka fins bilder på Rikard och Henrik. Det ser så skoj ut med Babysim, önkar att det fanns när mina barn var små, men det var ju på stenåldern, fanns knapp badhus då ;)
Härliga bilder från släktträffen, jag hoppas att kunna ha en också i år, vi firar ju 20 års jubileum i år, alltså 20 år sedan min A-kull föddes. Tänk vad tiden gåt fort när man har roligt
Kram Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Marianne

Marianne

10 maj 2009 22:57

Fina foton på alla vackra hundar och de på Henrik och Rickard är härliga. Babysim fanns inte då mina var små, men det hade varit roligt att fått prova på det. Tur nog så var mina pojkar helt orädda för vatten då de växte upp, så de fick gå i simskolan redan som 4 åringar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards