Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Emelie - 17 juni 2011 12:40

Dina har börjat fälla ordentligt, precis som jag misstänkte att hon skulle göra nu. Igår när jag kammade ur henne så såg jag en vårtliknande utväxt på insidan av Dinas ena lår. Den var som en knölig vårta stor som en stor ärta. Hugaligen för knölar  .


Ringde veterinären i morse och han blev inte så orolig när jag beskrev den. Vi fick en tid direkt nu på morgonen. Han misstänker starkt histiocytom som är en godartad tumörform som oftast drabbar yngre hundar. Troligtvis kommer knölen att försvinna med kortisonkräm som jag ska smörja den med morgon och kväll i 10 dagar. Men det är inte säkert att det går så snabbt förberedde veterinären mig på... Ibland kan man behöva operera bort knölen, men nu hoppas jag att den ska försvinna av sig själv så småningom.


Kom på att histiocytom kan vara elakartat...men i denna form som Dina har finns det ingen anledning att tro så. Köpte en uppblåsbar mjuk skön krage till Dina, men tyvärr så kommer hon åt knölen ändå med munnen. Nu får det bli den där tråktratten när jag inte har henne under uppsikt. Verkar som vissa sådana här knölar behövs opereras bort medans andra går bort av sig själv...vi får väl se tiden an. Är inte orolig iallafall.


Fick Dinas röntgenresultat med posten idag.... HD B och ED 0 stod det. Detta innebär att Dina är fri på alla lederna  


Igår hade vi en höjdardag. Jag och Henrik åkte till min faster som nu är i Medevi. Jag och min faster Emelie övade på musik och lyrikprogrammet vi ska ha i Brunnskyrkan på Medevi Brunn på midsommarafton. Min faster är skådespelerska och vi brukar ha program där hon läser dikter och jag spelar lite nu och då. Midsommarafton är en tradition och då spelar även organisten Martin Riessen tillsammans med oss. Henrik var som sagt med, men han satt intresserat och lyssnade när vi drog igenom hela programmet för tidtagning. Det tar ca 25 minuter.


Sen träffade vi vår dragkompis Susanne med sina bernerflickor Ronja och Quila. Susannes barnbarn Milton och Henrik är jämngamla och även Milton var med! Henrik och Milton fann varandra direkt, så vi hade en härlig promenad i vackert väder där hundar och Milton och även jag badade om vartannat! 


När vi väntade på Susanne och Milton så passade mina två hundar på att bada och simma en hel del. Och Dina ville så gärna ner till mamma Tyra så hon dök i från bryggan!!

   

  

Hela huvudet kom under vattnet

  Och sen tog det inte lång stund förräns hon gjorde det IGEN helt frivilligt!!

       Inget magplask där inte!!! Och långa simturer blev det, även dom förevigade, men hinner inte fixa till alla bilder.


Idag öser regnet ner och nu ska jag snart bege mig till Linköping för att spela på en begravning.


  //Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards