Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

I grevens tid!

Av Emelie - 15 september 2011 21:58

Fick ett positivt besked på sms idag! Jag blev så glad...i sms:et stod "Milla har börjat löpa idag! Kram kram". Jag blev verkligen glad för detta, då det innebär att alla fem i min G-kull kommer att kunna vara med på mentalbeskrivningen vi ska ha den 16 oktober! Jag räknade snabbt ut att då är det fyra veckor plus tre dagar från Millas första löpdag. Dina verkar vara ganska sen med sitt höglöp. Kring tre veckor där hon är nu. Så fyra veckor plus tre dagar är preciiiiis så att vi kan känna oss säkra på att Milla är ur löp...även hon skötte timingen...om än i grevens tid! Dina är nu på väg ur sitt löp och Kelly väntas inte löpa än på några månader och de två hanarna är också inställda på att komma! Pappa Lacoste och mamma Tyra kommer även dom vara på plats...även om dom inte får se när deras barn  går igenom mentalbeskrivningen. Tror vi kommer få en spännande dag den 16 oktober!


Annars så är jag gräsänka denna vecka. Stefan är uppåt landet och målar och tapetserar för fullt i en kompis hus...iallafall är det så han sagt till mig... Imorgon kväll kommer han hem  


Gräsänkelivet gör att jag haft fullt upp. Båda storasyskonen har varit här vilket är väldigt uppskattat av småbröderna! Christoffer i måndags och Lina kom i tisdags kväll och stannade till onsdag kväll. Lina och jag fick även en mysig promenad med hundarna då en hel del kantareller av båda sorterna hittades. Lina gjorde en smarrig kantarellsoppa också! Lina är älskad av oss alla här hemma   

  Tyra

  Dina

  Härligt med höstpromenader!

  Nu på hösten är ljuset så vackert. Dina poserade i skiftande ljus här uppe i "brasta". Är tvungen att  ta med alla bilderna...kunde inte välja. Är så nöjd med mitt nya objektiv också. Bilderna som blir bra blir ännu bättre än med det förra. Tänk att ett objektiv kan göra så mycket! Fast fattas bara annat...smakar det så kostar det...

                        


             

Idag kom Lotta förbi en snabb sväng för att visa en fin dekal hon låtit göra av ett foto som hon tagit på sina fina bernergossar Gazton och Imexx för att sätta på motorhuven.

  

Mina fina gossar  

 

En snabblunch (vi avnjöt de sista dropparna av Linas kantarellsoppa) hanns med då vi hann bubbla lite grann. Alltid lika trevligt! Tack för att du kom förbi!

Dina tar sig en snabbslurk.

 

Detta var lite av vad denna vecka haft att bjuda på för oss!


Allt gott!//Emelie


 
 
Camilla

Camilla

15 september 2011 23:17

Ibland kan jag tycka det är så skönt att vara helt för sig själv .. men nu har ju inte jag små barn längre, så det kanske är lättare att vara gräsänka då man har vuxna barn ;).
Det blri verkligen fina bilder ... va har du för motiv som är så bra ??
Jag har själv ett Nikon 55-200 och kör iofs allt som oftast på autoläget på kameran ... hur gör du ?
Ha det så bra och va spännande med MH:t ... filma om du har möjlighet, superkul att titta på hemma i soffan.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
sytanten

sytanten

16 september 2011 07:12

Fantastiska bilder!!!Jag har njutit ordentligt när jag tittat på bilderna. Postar jackan idag på väg till jobbat. Trevlig Helg. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Lotta

Lotta

16 september 2011 14:34

Tack själv för soppan.. jättegod! Jag kan inte bestämma vilken bil jag ska sätta dekalen på ännu.
Du anar inte vad nervös jag är inför morgondagen :-/
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards