Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Emelie - 8 april 2011 13:35

De två senaste dagarna har det blåst ordentligt! Bra för snön och isen som smälter fortare. En stor del av skogen stod i vatten såg jag idag på promenaden och alla bäckar svämmar nästan över. Och så härligt att se både blåsippa och tussilago!


Igår började Dina och jag en av vårens två kurser. Rallylydnad. Känns faktiskt mer inspirerande och passande för min del än den vanliga tävlingslydnaden. Känns lättare att träna in momenten, speciellt som man hela tiden får visa med händer samtidigt som man får säga kommandon samtidigt som man får berömma även på tävling. Men man får INTE ha godis på tävling. Lite kul att höra att rallylydnad dessutom ska bli en officiell hundsport fom 1:a juli i år! Då blir eventuella rallylydnadsmeriter officiella! Jag har även anmält mig och Dina till en tävlingslydnadskurs i vår. Så nu är det bara att ta tag i träningen mellan kurstillfällena!


Nu ska jag äta lite lunch för att sedan bege mig till Linköping och öva lite Bach....härligt!


Vi skulle ju åkt till Fatima idag jag och Doris. Men Fatima har fullt upp att krya på sig själv från en envis förkylning. Kryapåkramar och vi ses nästa vecka istället!


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards