Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Emelie - 16 september 2012 18:11

Igår var jag med på en härlig promenad i Tiveden. Det är en tradition att några Stockholmare åker dit varje höst en långhelg med sina hundar. Jag fick nys om detta förra året och hängde med på deras långpromenad på lördagen. I år åkte jag ner fredag kväll för att även vara med på kräftskivan. Jag sov sedan över på Stigmansgården där dom bor och på lördag var det så dags för långpromenaden.

   

Lilian var med förra året också. Lilian har Edets kennel. Hon är uppfödare till min E-kulls pappa, Edets Clapton "Bigge". Här står hon bredvid en riktig varglya...men vargarna på bilden är inte äkta...det är bla Tyra som utforskat sina släktingars boning.

 

Vädret var strålande! Vi fick en underbar dag i goda vänners lag...även hundarna tyckte att det var härligt med en promenad med massa vänner! Här är det Dina och Edets Qristall "Qrisse" som delar på en sten.

   

Här är Qrisse igen med Dina framför...tur Dina är så liten så hon inte skymmer...

 

Vi stannar och fikar.

Här är det Kalle som äter macka med Edets Prins Solo som publik. Prinsen är son till min E-kulls halvsyster Lilltäkts Inez. Kalle och Toril äger även Inez.

 

Vi går och går...      

Vackert väder och vacker natur...

Paus igen. Karina är en av initiativtagarna till detta. Här ihop med sin Mandel (Gangsterluvans Olle Olympus)

 

Lilian har rast med sina fyra hundar. Edets Hulda 8 år är mamma till Amira (Myran) som är drygt 5 år (tror jag) som är mamma till Qrisse som är 11 månader. Och så har hon hanen Dahlsjögårdens Cuno.

 

Fr v: Qrisse, Lilian, Hulda kikar fram, Cuno och Myran


Tyra (från Alnöitens kennel) var med. Hennes matte heter Mia och dom var nya bekantskaper för mig.

 

Jag träffade även två kullsyskon från Bernermålas kennel med mattar. Lotta

   

Hennes matte heter Sara och vi pratade en hel del.

 

Lottas kullbror heter Kenzo, Lotta och Kenzo är 3½ år.

 

Kenzos matte heter Nette och henne lärde jag också känna i helgen.

 

Bernerdalens Iza med husse och matte har jag stött ihop med flera gånger förut. Både när Iza gjorde sitt MH här i Östergötland och på olika utställningar, bla i Byske. I helgen fick vi tillfälle att prata lite mer. Här gosar matte Anette med vackra Iza.

 

Iza och Dina tar ett glädjeskutt tillsammans. Husse Håkan skymtar i bakgrunden.

   

Bluffa (Björnligans Bluffa Björnbus) spanar ut över sjön...

 

Kanske vill hon bada med sina kompisar...

 

Mina flickor, Dina tätt följd av Tyra var nog ändå dom som flitigast hoppade i både sjöar och dyhål under promenadens gång...

     

Jag vågar nog även påstå att dom var dom som tog det MINST lugnt...speciellt under pauserna då vi andra passade på att vila en stund...

   

Dina...dags för gruppfotografering....

 

Va, ska jag va me??

 

Jag fick äran att ta gruppbilden. På denna bild räknar jag till 15 berner....på de andra ser jag 14...jag hoppas alla hundar kommit med, Lottas matte Sara har lyckats gömma sig på denna bilden. Här är hela glada, vackra gänget samlat...Anneli håller i mina flickor.

 

Det var mycket sol och skugga överallt vilket påverkar bilderna....

Så fortsatte promenaden...

 

Cuno

     

Vi gick och gick...

   

Hänger du med matte undrar Iza?

 

Izas husse dirigerar oss eftersläntare rätt...

 

Dina

 

Ing-Maries Milla (Glotterskogens Karamilla Kummin) gick i sin egen takt i sina egna tankar...

 

över stock...

 

Och så tog promenaden slut. 1,3 mil gick vi, men det kändes längre...

 


Tack alla glada! Vi ses igen!


Och nästa helg är det SLÄKTTRÄFF, glöm inte det!!


Allt gott!//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards