Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Emelie - 29 februari 2012 22:59

Vill förtydliga att min deppighet inte beror på tråkiga påhopp varken i min blogg eller på face book. Utan om en allmän undran...


När ska man säga vad man verkligen tycker och när är det bättre att hålla igen...???


Ofta känner jag mig trygg och vet mina gränser men ibland svajar det. Nu svajar det.


Jag känner faktiskt att jag har många positiva erfarenheter av Facebook och blogg. Det tillför många positiva kommunikationsmöjligheter.


Jag tycker det är positivt att tänja på gränser ibland...men det kan även göra mer skada än nytta.


Det är ok att inte alltid vara överens...man kan vara goda vänner ändå...


Jag inväntar balansen...ibland behövs bara tid...men ibland måste man göra/säga något...ibland vet jag inte vad som är bäst...ibland vet jag.


Sådana här dagar behövs också//Emelie


Av Emelie - 29 februari 2012 13:44

Är faktiskt lite tungt just nu. Har nog en del att reda ut med vissa.


Vad ska man skriva i en blogg?? Vad ska man dela på facebook?? Jag förstår dom som väljer bort blogg och facebook helt.


Ibland väljer jag bort konflikt och sväljer en massa. Jag bemöter inte som jag verkligen känner för "husfridens" skull. Men nu måste jag sätta mig ner och omvärdera känner jag. Det finns en risk att man lagrar för mycket och så går det ut över oskyldiga istället. Handlar inte om husfriden här hemma...här håller jag inte inne något...även om Stefan skulle önska det ibland   


Ni märker...jag läcker ju ut mitt missnöje här och det är ju inte meningen...


//Emelie




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards