Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Vackert höstväder

Av Emelie - 24 september 2008 15:01

Fjollan, Tyra och Doris

Nu har det varit underbart väder i några dagar. Flickorna fäller för fullt och är i den hormonella perioden "förlöp". Denna period karakteriseras av "fullt ös aldrig medvetslös". Man kan inte bli annat än glad av att se sina galna flickor fara omkring som tokar över stock och sten!

Balansövning på hal avbarkad stock.

Fjollan, Tyra och Doris


Vi har fått en hälsning från Fina Fatima "Lava". Lava har tillbringat semestern i sommar på Gotland. Där har Lava stortrivts. Hon har dock inte haft så mycket semester då hon haft fullt upp med att passa på husets katter så dom inte lämnar tomten. Den ene katten får inte gå ut över huvud taget. Varför vet bara Lava, men hon har nog goda skäl! Matte Terese har tagit denna fina bild på Lava på Gotland.

Det händer visst att Lava är full i bus, tonårsjobbig och olydig ibland???

Lava kommer på mentalbeskrivningen nu på lördag 27:e september!  Ni som inte redan sett och är nyfiken på det fullständiga schemat för dagen kan gå in på min hemsida och klicka på knappen Aktiviteter.


Vi ses!//Emelie





 
 
Sanna W

Sanna W

25 september 2008 07:59

Fina tjejer allihopa!
Ha en bra helg. Hörs sen.
Kram

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Linda & Nova

Linda & Nova

25 september 2008 19:01

Vilka tjusiga damer! man får sig goda skratt när vovvarna busar loss :)

http://runezzazanovaadelle.se

 
Malin & Kia

Malin & Kia

26 september 2008 11:51

Hej!
Kikar förbi o kollar läget.
Härligt väder det varit ett par dagar!
Ha en härlig helg!
Kram från oss

http://www.malinerngren.se

 
Linda

Linda

26 september 2008 13:16

Ja hon e himla go :) Håller tummarna att det ska gå vägen denna gång med valpar. Novas löp borde snart dra igång så vi väntar med spänning! ha en toppenhelg med dina snyggingar!

http://runezzazanovaadelle.se

 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

26 september 2008 22:29

Hej!
Ja nu kan man inte klaga på vädret!!
Ska bli spännande att läsa om MH:et sen... Hoppas ni får det trevligt, o är alla hundar lika GLADA som syrran Rea så blir det nog full fart!!!

http://bonzo.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 september 2008 00:45

Fina kort på härliga hundar. Jag hoppas att det ska gå bra för alla dina hundar i morgon (i dag)och att du lyckas bättre i köket än jag gjorde i går.
Håller tummarna för er.
Ha det gott och lycka till
Kram
Marianne

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards