Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Befarar det värsta

Av Emelie - 1 september 2009 20:00

Ser dessvärre inte ut som om det är småkrämpor i Doris fall.


Åkte till veterinären idag med Doris fukteksem. När jag gjorde ultraljud på Doris i juli så bad jag veterinären ta ett blodprov på Doris. Doris blev ju som bekant för er som följer min blogg väldigt skendräktig men jag tyckte att aptiten var lite för dålig för att det bara skulle vara skendräktighet och hon tappade lite i vikt. Dessutom så tyckte jag att det var konstigt att hon fick fukteksem, hon hade ju aldrig fått det förr. Sammantaget så anade jag oråd, men hoppades ju givetvis att jag oroade mig i onödan. Blodprovet visade lite avvikelser men inget alarmerande. Vi bestämde att följa upp med nytt blodprov när Doris kommit ur sin skendräktighet.


Doris har ju fukteksem just nu som inte velat läka utan tvärtom bara blivit värre, dessutom så tyckte jag att hon låg lite högt i temp idag. Vi åkte in nu på eftermiddagen och nytt blodprov togs. Värderna har blivit mer avvikande och blodbilden ser ut som att det skulle kunna vara leukemi. Blodprov är nu skickat till SLU i Uppsala för grundlig analys. Förhoppningsvis får jag svar därifrån imorgon men säker diagnos är nog tveksamt.


Förövrigt så tycker jag att Doris aptit blivit lite bättre, iallafall ibland. Det är full fart på promenaderna. Men helt ok är hon ju definitivt inte med den blodbilden. Hon är lite mager.


Befarar dessvärre det värsta.


Tuffa bud.


Allt gott till er alla!//Emelie

 
 
Ingen bild

Annica& Prinsen

1 september 2009 20:49

Håller tummarna! Och hoppas att det är falsk alarm.. Finner inte ord...

Tack för att du informerar, ger möjlighet att upptäcka ifall att symtomen skulle börja synas på min älskade Prins..

Jätte kram i denna svåra stund
Annica & Prinsen

 
Ingen bild

Lena

1 september 2009 20:54

Vill inte, Stänger av oron för Doris och tänker bara positivt och hoppas att det hjälper.

Kram Lena , vi hörs i morgon !!!

 
Ingen bild

Sandra & Maddox

1 september 2009 21:13

Det får bara inte vara sant! Vi håller alla tummar och tassar för att det är en influensa av något slag och att det inte är något allvarligt. Tänker på er och tack för att du hörde av dig..

Stora kramar från oss,

Sandra, Kristoffer och Maddox

Ps.Jag hör av mig i morgon för att se hur det går..Ds.

 
Marianne

Marianne

1 september 2009 22:29

Så tråkigt. Jag håller tummar och tår för att det enbart är ett falskt alarm.
Lycka till
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Marie, Lars och ZERO Carlsvärd

2 september 2009 10:19

Våra tankar är hos Dig/Er, Emelie.
Vi håller alla tummar, tassar, klor o svansar vi har för att det inte är allvarligt för Doris del.

Varma kramar

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

2 september 2009 13:52

Jag hoppas verkligen att det inte skall vara något fel på Doris.
Det är inget roligt när de blir sjuka de är ju en familjemedlem.

Men jag håller som sagt tummen att allt är bra med henne.

Ha det nu så gott och sköt om er, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

2 september 2009 14:33

Nej men vad är det jag läser! Nu hoppas jag att du har fel aningar! Jag ska hålla tumamrna för att det inte är något allvarligt!!! Kramar

http://www.ostanvindens.se

 
Ingen bild

Lisbeth i Kanada

2 september 2009 16:30

Kramar och många varma tankar från Kanada.

 
Katrine

Katrine

2 september 2009 20:13

Tusen kramar till er

http://www.alnoitens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards