Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Emelie - 15 mars 2009 17:34

Igår satt vi bänkade hela familjen för att avnjuta melodifestivalen. Henrik lyssnar verkligen koncentrerat på låtarna. Han liksom Rickard har redan från livets första dag visat att dom gillar musik. Både Henrik och Rickard har fått följa med på repititioner under deras första levnadsmånader. Tar med dom så länge jag helammar. Rickard satt vaken och lyssnade till två timmars körrepititon (jag spelade flöjt till) två månader gammal. En annan gång var Rickard med under en Bach-repetition, vaken och nöjd i 2½ timme med amningspaus.


Kul att Malena vann! Hon är en fantastiskt duktig klassisk sångerska. Vi gick samtidigt på musikhögskolan i Stockholm. Jag var faktiskt inte så impad av henne då men hörde en konsert med henne och klarinettisten Martin Fröst för ett tag sen på TV, båda otroligt skickliga. Martin gick också samtidigt med mig på Ackis. Honom känner jag lite bättre då jag var tillsammans med en annan klarinettist på den tiden. Men som sagt, Malena liksom Martin är gränsöverstigande i sitt musicerande inom den klassiska musiken och Malena gjorde verkligen poplåten "La voix" superbra. Kempe som skrivit låten har också skrivit den bra. Malena sjunger den ju mestadels med sin klassiskt skolade röst och det gör sig jätte bra och övergångarna till/från hennes bröströst (det heter faktiskt så) gör hon naturligt. Ofta låter det tillgjort och påklistrat när man hör klassiska sångare i poplåtar men denna gång har det blivit en fullträff! Jag tror Malena har stora chanser i den slutliga finalen! Lycka till!


Och Stefan är flitig med sågen. Idag har jag fotat hans senaste alster.


Haren och räven som ska med till Västervik på tisdag. Grävlingen ska inte följa med vilket jag tror hade varit omöjligt utrymmesmässigt. Grävlingen är inte gjord än heller.

Här tillsammans med Fjollan.

Jag imponeras av hur levande Stefan lyckas göra sina djur. Dom ser inte så stela ut som jag har sett andra skulpterade djur göra. Visserligen är jag ju partisk men så är det. 

En annan dagsfärsk hare.

Fjollan har gjort illa ett framben. När hon legat en stund är hon väldigt halt så hon fick inte följa med på den långa promenaden. Jag och Fjollan tog bara en kort rastning hemmavid. Några kort togs eftersom jag ändå hade kameran med.




Henrik.

Här tillsammans med Räven som står på torkning i pannrummet.


Slut för idag! Allt gott!//Emelie



Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards