Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Solig septembermorgon

Av Emelie - 2 september 2010 11:23

Kom precis in efter en solig septemberpromenad. Tog några bilder i det vackra vädret jag vill delge er.


Jag har intensiva dagar nu med mycket övning och inspelning vissa kvällar.


Med hundarna är allt bra. Dina har haft lite lös mage fram och tillbaka de senaste två veckorna. Just nu är det stabilt, men det gäller att hon inte äter nåt olämpligt. Just nu behövs inget för att magen ska komma i olag. Inget jag oroar mig för då hon är pigg och glad och äter det hon får äta...och lite till som hon INTE får äta i obevakade sekunder... jag tror nog vi ska komma i balans med lilla maggen.


För ett år sen så började turerna med Doris... Just nu är allt väl med henne också. Doris nyss.

  

Och Dina nyss.

  

  

  

  

  


Tyra mår väl men ingen bild på henne idag. Men en från i förrgår!

  

Nu ska jag återgå till flöjten  .


Och tiden går och några svar har jag fått, några kommer, men jag hoppas få träffa lite fler släktingar på SLÄKTTRÄFFEN!!! VÄLKOMNA!

 

Allt gott!//Emelie






















 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

2 september 2010 15:48

Vilka fina bilder på fina vovvar!!! Här har vi underbart väder idag

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

2 september 2010 18:11

vilket fin väder, soliga höstdagar är bland det skönaste! Uj uj vad hon växer lilltjejen, det går fort... :) Lycka till med konserten!! ha det bra, kramar från oss

http://runezzazanovaadelle.se

 
Lena Heimark

Lena Heimark

2 september 2010 21:49

Så fina dom är dina flickor!!!
Underbart väder här också men glömmer kameran varje dag. Skulle haft den härom dagen när Tindra och de unga cockrarna hoppade efter grenar i hängbjörken och de gamla pensionärerna satt och tittade på längs garage väggen. Det såg så himla roligt ut, precis som om dom gamla tänkte, roa er ni ungdomar så tar vi det lite lugnt här i solskenet.

Kram !!!

http://www.heimarkenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards