Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Emelie - 3 mars 2011 18:17

Idag blir G-kullen 10 månader. Milla (Greta Garbo) och Dina (Glimmande Dina) är mitt i sitt första löp. Milla har blivit vuxen och fått värdighet. Dina känns lite låg. Inte sjuk på nåt vis, men lite låg. Inte alltid så lätt att bli vuxen...

  


Fick lite bilder av Millas matte Anne-Greth dagen till ära. Ibland glömmer Milla sin nyvunna vuxna värdighet...

 

Milla och Krille, bästa vänner   

 

Milla jagar möss under snön...

  


Dina har även dragit igång både Doris och Tyra. Doris löper för första gången på ett år. Jag trodde att Tyra skulle löpa om någon månad, hon fäller fortfarande för fullt. Men ofta drar dom ju igång varandra.


Jag har ju valpplaner inför sommaren. Först och främst vill jag para Tyras kullsyster Malva. Malva har inte börjat löpa än och jag håller alla tummar och tår att hon väntar minst en månad till. Hon ska nämligen ställas ut officiellt i april då hon inte har tillräcklig utställningsmerit för att hennes ev valpar ska bli godkända enligt rasklubbens regler och därmed få valpförmedling. Hon har dock tillräcklig merit enligt skk för att jag ska få registrera valpar efter henne.


Jag har ännu inte bestämt mig helt, men KANSKE så parar jag Tyra också. Vi får se??? Beror på lite olika saker. Men ni blir underrättade, det lovar jag! För er som inte hängt med så är Tyra mamma till G-kullen som alltså blir 10 månader idag.


Jag pratade med G-systern Grace Kellys matte igår och Kelly har inte börjat löpa än.


Annars så kom nummerlappen till rasspecialen i Sala idag. Dina är anmäld. Det var som vanligt MASSOR med framförallt tikar anmälda. Jag grämde mig ju lite att jag inte anmälde Malva eftersom att hon behöver en bättre utställningsmerit, men hon är mitt i värsta fällningen och är matt och grå i pälsen nu. Så det var väl kanske lika bra ändå.


Ringde även nyss och anmälde Dina till lydnadsklass 1-kurs. Jag fick knappt anmäla henne eftersom att vi bara hade gått valpkurs (som vi knappt gick fö...) och då egentligen skulle gå en vanlig hundkurs. Men jag fick till sist anmäla Dina... Jag har ju tränat lite lydnadsmoment här hemma i köket, men har en hel del kvar. Och för att få "ändan ur" så måste jag anmäla mig till en kurs. Men som det brukar vara för mig, så såg jag redan nu att de två första kursgångerna brann inne. Malvas utställning den första och spelning på gudstjänst den andra... Som ni förstår så är kursen på söndagsförmiddagar. Dinas valpkurs brann ju inne nästan helt och hållet eftersom att kursen triggade igång parasiten som jag tror orsakade Dinas magkör i höstas. Vi får väl se hur vi får till denna kurs??? Viljan finns, men den räcker inte alltid till  .


Har tappat lite lusten att fotografera på sista tiden. Blir liksom samma foton hela tiden. Men 10-månadersdagen till ära så tog jag ut Dina i gråvädret och tog några bilder. Det var då jag märkte att hon kändes lite låg. Att ta en ståbild själv är inte att tänka på. Men trots att Dina inte är på tipp-topphumör så är hon lika vacker  

  

  

  

  

Och hon har fin päls. Vi får väl se vad domaren i Sala tycker om Dina???


Allt gott!//Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards