Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Emelie - 9 augusti 2011 21:14

Har varit lite flitig med kameran idag. Tog först med flickorna och kameran upp här ovanför i "brasta". Är så vackert. Speciellt nu med all blommande ljung. Tyra.

  

Mycket lingon finns det också. Dina.

  Gott med lingon tyckte flickorna.

    Och Dina börjar pälsa på sig men det syns inte riktigt än...

         

Tyra

  Sen avslutade flickorna med ett dopp i en dypöl.

  

Dina

   Sen kom regnet, men vi åkte till Medevi där vi träffade Marianne Larsson och hennes 10-månaders bernertik Hulatorpets Zippie Zick-Zack "Donna". Men vädret klarnade upp och vi fick en strålande promenad till "Gamla Torpa". Några bilder togs...framförallt på Donna.

                Donna är lik min Tyra men dom är inte släkt alls. Donna tv och Tyra th.


  Jag passade på att tvätta Tyra och Dina i sjön också. Tyra är mitt i värsta fällningen så jag kammade även ur henne ordentligt. Riktigt skönt i vattnet var det. Mitt värsta blötdjur Dina.

          Tyra nytvättad och urfälld...och ändå så mycket mer päls än Dina!

  Och när jag kom hem från denna härliga promenad så öppnades himlen igen och det blixtrade och dundrade!


Snacka om tur med vädret!


Allt gott!//Emelie 


Av Emelie - 9 augusti 2011 10:53

Nu är sommaren snart slut. Sista veckan med Brunnsorkestern är inledd på Medevi Brunn. Igår var jag och pojkarna i Medevi eftersom min yngste bror Carl var där med sina två pojkar Ted och Axel. Kvällen avslutades med Grötlunk.

Även Rickard ville spela triangel. Premiär för honom. Uppvärmning. Från vänster: Henrik, Ted, Rickard, Axel

  Rickard   Dom "stora" grabbarna: Ted, Henrik och Axel   Uppställning inför kvällens Grötlunk. Varje kväll kl. 21.00 under sommarsäsongen på Medevi Brunn. Och nu sista veckan tom söndag!

    Triangelspelarna är lite oorganiserade men själva Grötlunken med Brunnsorkestern i spetsen lunkar i samlad lugn takt till den gamla tyska marschen.

    Kvällens standarbärare var min syssling Carolina Johansson flankerad av sina två söner Adrian och Dennis som tofsmesar.

  Grötlunken med triangelspelarna i spetsen är nu inne på upploppet.

  Koncentrerad triangelspelare; Ted.

 

Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards