Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Vandring i Tiveden

Av Emelie - 4 september 2011 10:37

Igår hängde jag och mina två bernerflickor på ett härligt bernergäng på vandring. Det är ett aktivt träningsgäng från Stockholmstrakten som bokat stugor i Stigmansgården i Tiveden några dagar med sina berner. Tiveden ligger hyfsat nära här där vi bor så jag tyckte det skulle passa för oss att hänga på deras vandring på 1,3 mil. Vi var några stycken som begav oss iväg! Fotot är taget när vi kom TILLBAKA! Jag tycker både hundar och hussar och mattar ser fräscha ut!

  

 Fikapaus med utsikt

  

  Jag har köpt nya selar till Tyra och Dina. Perfekt passform! Jag är jätte nöjd! Dina.

  

  En annan Dina som var med är Dina Douce med ett kennelnamn som jag inte ger mig på att skriva ut. Matte till Dina Douce och jag har lärt känna varandra i utställningsringen! Våra Dinor är jämngamla och har kennelnamn på F- så vi brukar hinna byta några ord i ringen. Dom är lite lika också!

  Här syns Dinas kompis i bakgrunden. Tallsångens A vista "Myran" delar familj med Dina Douce.

 

Denne bernerkille heter Leon


  Edets-grabbar   

  Lilian som har Edets kennel koncentrerar sig på mackan...så gör även Inez medans Hulda spanar in bullpåsen... 

     En av initiativtagarna är Karina.   Karinas Mandel

   Ing-Marie från Norrköping.


   

 Ing-Maries flickor Qurry och Milla

  Milla       Lilltäkts Inez har samma pappa som Tyra, Edets Clapton "Bigge".

    Inez, tiggardrottningen, är väldigt tydlig med blicken...

      Björnligans Bluffa och Inez är båda spekulanter på Ing-Maries fika.

 

Vad sa du sadu? Inez.

 Bluffa gillar att simma.

Bluffa delar familj med Blenda snart 8 år.

  

En annan som gillar att simma är denna Kronblomma-tjejen som jag inte minns vad hon kallas för. 10 månader tror jag att hon är.

  Hon delar familj med Klara som inte var lika badsugen...

 Vi promenerade 1,3 mil

  Hulda     Några bilder från gårdagens vandring i Tiveden-skogarna. Vi hänger definitivt på nästa år igen! Tack!//Emelie




 
 
sytanten

sytanten

4 september 2011 16:14

Oh vad härligt det ser ut, så många berner´s. Man blir alldeles "kollrig" i hjärnan och vet inte riktigt var man ska kolla så att man hinner se allihop!
Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Ingen bild

Annsofie

4 september 2011 17:17

Så mysigt! Jag gillar vandring och Berners. En Bernervandring måste vara en riktig höjdare!

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

4 september 2011 20:12

Underbara bilder Emelie!!! Och vad många snygga Berner-vovvar <3.
Lars o jag har pratat om att åka till just Tiveden och vandra och NU ska det verkligen bli av. En härlig höstpromenad i Tiveden ser vi fram emot.

Skön söndagkväll. KRAM /MARIE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards