Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Emelie - 24 mars 2009 22:04

 

Henning med sin älskade Fina Fia "Ida"

Nu har husses flicka varit i fjällen. I Vålådalen närmare bestämt. Vålådalen känner jag väl. Min mamma och pappa lät bygga en fjällstuga i Ottsjö när vi bodde i Östersund. Ottsjö ligger vid en sjö, Ottsjön. På andra sidan sjön tornar Ottfjället upp sig och på andra sidan Ottfjället ligger Vålådalen. I Vålådalen har jag åkt skidor både på längden och tvären...höll jag på att skriva. Jag har även vandrat upp på Ottfjällets topp sommartid från Vålådalen.


Ida har alltså hyrt en liten timmerstuga med husse och matte en vecka i Vålådalen. Låter härligt! Ida stortrivdes, även om hon helst myste i stugan. Ida verkar vara en riktig soffpotatis! Men hon var givetvis med på de dagliga skidturerna, även om det var lite jobbigt när turen blev 3 mil lång.

 Här sittandes med matte.

Liggandes med husse.

Åååh, kan vi inte gosa istället husse!


Härligt att ligga i snön.

Fikapaus gillar jag.

Ida är en stor tjej. 50 kg tik...hmmm, jag som alltid brukar säga att mina hundar är av den nätta modellen och livliga. Ida verkar ha blivit undantaget som bekräftar regeln! Tyvärr för mig, så verkar det inte som om Ida kan komma till släktträffen den 2:a maj. Fjällsemester igen! Ida är nog inte alls ledsen för det! Jag får nöja mig med att njuta av härliga bilder på husses tjej! För Ida är verkligen husses flicka. Bortskämd som få. Nu har hon även intagit sängen lät matte meddela!


Här hemma har vi också snö! Igår vräkte snön ner och idag var det kallt. Tog med mig kameran på promenaden. Inga höjdarbilder men ett litet bildbevis. Skogspromenad den 24:e mars i Godegårdsskogarna.

Fjollan

Tyra

Som jag trodde så kröp Tyra igenom dessa rostiga plåttunnlar utan att tveka...

liksom morsan Fjollan vars svans syns i tunneln, Tyra nyfiken utanför. Doris skulle aldrig drista sig till något sådant.


Dagens blogg avslutas med en snöig Tyra!


Allt gott!//Emelie








Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards