Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

Vilken pärs

Av Emelie - 2 september 2009 19:48

Hoppet finns!


Analysen visade att Doris njurvärden är jättedåliga.


Veterinären igår trodde att antingen är det leukemi eller så kan det eventuellt vara njurarna, men då har det gått långt. Då cancer är min största rädsla, inte helt obefogat, så var jag övertygad om leukemi. Idag har jag fortfarande ingen säker diagnos men analysens värden (som var rejält dåliga på både det ena och det andra) pekade på att det var njurarna som var problemet. Jag kommer precis från veterinären och urinprov visade 1: där finns mycket äggvita men annars normala värden, 2: njurarna fungerar fortfarande.


Doris har fortfarande lite hög temperatur. Proverna visade ingen infektion men hon får nu även penicillin.


Jag tänkte direkt på min C-kulls pappa, Bernljungens af Curry. När sista valpen i C-kullen levererades så ringde Cecilia, Currys uppfödare (och min hemsidas webba fö). Undersökningar av Currys njurar hade visat att han hade högst ett halvår kvar att leva enligt veterinärerna!!!! Han sattes på specialfoder som han sen mått bra på, det har gått fyra år....


Doris slukade nyss sin första portion av detta specialfoder med frisk aptit!


Tusen tack alla underbara människor som sänt goda tankar och ljus! Det har hjälpt! Men tyvärr så finns det många tråkiga njurhistorier också. Så fortsätt gärna med era goda tankar!!! TUSEN TACK!!!


Allt gott och hopp om det bästa för Doris!

Jag älskar dig Doris min Doris!


Allt gott till er alla och än en gång TACK!//Emelie



 
 
Ingen bild

Lena

2 september 2009 20:35

Ibland så måste vi även ha lite tur med våra hundar och deras sjukdomar och vi hoppas innerligt att ni har tur denna gången. Tänker bara positiva tankar ännu men blev lite illa till mods efter att vi talats vid i dag.

Många tusen kramar till er och älskade Doris !!!

 
Ingen bild

Annica & Prinsen

2 september 2009 20:59

Underbart att loppet inte är kört! Vart riktigt berörd av vårt smsande... Hoppades verkligen att det fanns möjlighet till behandling. Och med detta besked så väcktes hoppet, tack och lov!!

Önskar fortsatt positiv framgång med foder och kurer!

Kramar från
Annica & Prinsen

 
Linda & Nova

Linda & Nova

2 september 2009 21:18

Jag hoppas innerligt att det inte är det värsta vi befarar och skickar massor av kramar och hoppas på det allra allra bästa!!! Skönt att höra att hon äter och att det går åt rätt håll.


KRAM från Linda och Nova

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Sandra & Maddox

2 september 2009 21:26

Det är inte utan att man känner en klump i halsen när man läser dagens inlägg. Men jag hoppas att allt går vägen och att hon snart är lika pigg och kry som hon bruka vara..

Härligt att hon iallafall äter igen det är ju alltid positivt och jag känner på mig att Doris ger inte upp i första taget!

Kramar
Sandra och Maddox

 
Ingen bild

Terese

2 september 2009 21:49

Håller tummarna nu att det ska gå bra. Tänker på dig massvis. Stor kram från oss.

 
Ingen bild

Therése

2 september 2009 22:01

Hej vännen och fina Doris!

Skönt att det finns hopp!! Jätte bra att hon tyckte om och åt bra av det ny fodret. Hon var så gosig idag trots att hon inte mådde bra. Hoppas du/ni kan sova gott inatt!
Håller alla tummarna för dig och fina fina Doris!
Kramar
Therése o Jonas

 
Sanna

Sanna

3 september 2009 09:08

Vi håller alla tummar och tassar!

Stora kramen från oss.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

3 september 2009 09:25

Hoppas fortfarande att allt skall bli bra igen. Och att Doris ska få många år till hos er.
Man blir bara så ledsen och trött när man går i ovissheten och när man inte vet.
Har det själv så ang Gaby.
Och jag håller på med en hemsida där man kan få lite info om olika saker som då rör hunden. Jag skapar den för att det är så svårt att hitta info och vart man kan vända sig om det skulle hända ens hund något.
Hoppas du kan dela med dig när sidan är klar med din berättelse ang Doris.

Ha det så bra man nu kan ha det, och vi tänker på er.
Stora kjamisar från oss på Bearclaw

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Disney & Cattis

3 september 2009 11:13

Vi hoppas att allt ska gå rätt väg för Doris, jag menar, någon gång måste det ju göra det också.
Så vi håller alla tassar & tummar för att Doris njurar, eftersom de fortfarande fungerar, ska bli helt friska så att hon kan bli en "sur" :) gammal bernerdam som ska bestämma överallt, för det tänker Disney bli.

Massor av blöta nosar och tankar till Er.

 
Ingen bild

mia

3 september 2009 11:55

Hej!
Söta, fina Doris! Vad skönt att jag fick ¨rå om henne¨ nere vid bryggan i helgen!
Jag, Krister, Felix o Jakob håller tummarna att allt ska gå väl!

 
Ingela

Ingela

3 september 2009 14:12

Phu vilken tur! Då får vi hålla tummarna igen för att hon svarar på mat och medicin! Tror de det är en bestående skada eller en tillfällig? Det beror ju lite på vad som är grundorsaken förstås!.. Kramar

http://www.ostanvindens.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

3 september 2009 14:56

Oj oj oj!!!Detta hade jag missat .
Håller alla tummar och tår för din Doris.
Hoppas att även Doris svarar bra på sin behandling och får många år till.

Massor av styrekramar Maria & Co

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

3 september 2009 21:24

Jag hoppas att Doris snart ska få bättre svar på proverna och att hennes dietfoder ska hjälpa henne. Man kan tyvärr inte göra mer än söka hjälp då hundarna blir dåliga. Jag håller tummarna för en snar bättring.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards