Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Inget nytt

Av Emelie - 8 september 2009 10:48

Inget nytt om Doris. Jag åkte till veterinären igår och tog lite nya blodprov som ska analyseras på SLU i Uppsala. Doris har ju anemi, det finns för lite röda blodkroppar. Dessutom så har hon för lite trombocyter. Anemin kan bero på njurarnas dåliga värden, det är det som ska kollas ytterligare med nära analys av blodkropparna. Det här med trombocyterna är oroande, det är lite cancervarning... Men vi ska inte kasta yxan i sjön än menade veterinären...och jag gör mitt bästa, men ska jag vara ärlig så har nog yxan varit i sjön många gånger under de senaste dagarna. Det har även skickats in blod för koll om borelia och ehrlichios (fästingsjukdomar).


Doris mår fortfarande bra. Antagligen är hon lite tröttare än vanligt, det borde hon ju vara men det är inget som märks på promenaderna och hon kommer och pockar på att hon vill ha mat när det är dags för det och har ätit upp varje mål till sista kulan sen jag började med det nya fodret. Fodret gör stor nytta på njurarna ganska direkt.


Igår kväll började vi inspelningen av cd:n med Bachs flöjtsonater. Orosklumpen hjälper väl inte till direkt... gick väl inte lysande igår men vi kom igång. Ikväll är det dags igen. Jag känner mig lite bättre idag. Jag var så trött igår, oron drenerar en på energi men inatt sov jag i ren utmattning så jag känner mig lite mer utvilad idag vilket både hjälper för att hålla oron stången och jag är förhoppningsvis lite bättre laddad till inspelningen ikväll.


Annars så är allt bra med de övriga två hundarna och med Henrik och Rickard. Husse jobbar och står i som vanligt och hur det är med mig vet ni ju. Just nu helt ok.


Allt gott!//Emelie

 
 
Ingen bild

Sandra

8 september 2009 14:12

Lycka till ikväll på inspelningen..

Ni finns i våra tankar hela tiden!
Kramar

 
Ingen bild

Annica & Prinsen

8 september 2009 14:16

Ovisshet är nog bland det värsta.. Hellre veta orsak och då hantera det. Känner med er, vilken prövning i uthållighet!

Hoppas att väntan kompenserar i form av möjlighet till behandling.
Kramar från
Annica & Prinsen

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

8 september 2009 18:18

Vad ledsen jag blir för eran skull att ni fortfarande inte vet vad som är fel. Men det är tur man har hoppet kvar,
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska lösa sig för er.

Sköt nu om er, stora kjamen från oss

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 september 2009 21:01

Jag hoppas att ni ska få ett snabbt svar på proverna så att ni slipper ovissheten, för den tar mycket kraft från en. Jag håller tummarna för ett positivt svar på alla prover.
Lycka till med inspelningen, jag hoppas du kan koncentrera dig på spelningen och släppa oron under tiden.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria

Maria

8 september 2009 21:03

Jag hoppas att ni snart får svar vad det är med eran Doris.Det är kanske känns bättre att få en diagnos ,så man vet vad man har att rätta sig efter.Jag håller tummar och tår att det inte ska vara något allvarligt.
Lycka till på Cd-inspelningen!!!!

Kramar Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards