Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Tyra

Av Emelie - 17 september 2009 21:27

Tog med mig kameran på kvällspromenaden. Kvällssolen lyste så fint...


Fjollan gick i koppel pga sin hälta. Jag släppte kopplet för att fota Tyra en gång och genast rejsade Fjollan in i skogen, inte långt men...hoppas nu inte hon överansträngde sin sträckta muskel.


Jag ville fota Doris men det var omöjligt. Hon rejsade oavbrutet och när hon kom tillbaka hängde tungan och hon gick genast ner i en gyttjepöl och drack... Hon känns verkligen inte sjuk på promenaderna.


Blev bara dessa bilder, och det var inte ens i kvällssolens vackra sken. Men hon var lite fin ändå tyckte jag, min lilla Tyra.

    



Allt gott!//Emelie

 
 
Ingrid

Ingrid

17 september 2009 21:45

hej.

Härligt att läsa att Doris orkar rejsa runt trots att hon "ska vara sjuk".
Försök dock att hålla henne lite lugn då hon går på penicillin.
Ronaxan är vad jag oxå gett vid Borrelia och eller Erlichias.
Första ca 5 dagarna kombinerat med prednisolon.
Hoppas nu verkligen att det bli nån bättring med Doris......och Fjollans ben.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Ingen bild

Stina

18 september 2009 00:32

Hej Emelie!
Visst är hon en goding lilla sötnosen. Nåt man kan vara stolt över!! Pappan är det absolut!! ;)
Har du haft jobbigheter hos dig? Varit kass på att kika in. Hoppas dock fästing-skiten försvinner från Doris!! man blir bara matt av dessa odjur. Det finns ju verkligen inget som håller dem borta längre. Blää.
Kram och Trevlig helg på er!!

 
Maria

Maria

18 september 2009 13:18

Då får vi hoppas att Doris svarar bra på det nya penicillinet.
Hon är vacker din Tyra.Och din goa Doris rejsar omkring som om allt är frid och fröjd,och det kanske det är,vem vet??
Ha en riktigt trevlig och solig varm helg får vi hoppas...

Kramar en tumhållande Maria(för din Doris)

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

19 september 2009 12:18

Det är härligt att du är så duktig på att uppdatera din blogg! Hoppas nu verkligen att penicillinet ger resultat och att hon sedan blir helt frisk.

Nu ska vi ut i solen och ta vara på solstrålarna. I kväll kanske man skulle ta och lägga ett spår, det är så bra träning och han tycker det är så skoj!

Kramar
Sandra och Maddox

http://lanquist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards