Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Emelie - 4 januari 2009 15:54

Idag var Malva (Edetoyota) här på besök. Malva är halvfodertik och kullsyster till Tyra. Hon skulle inspekteras...


Doris och Tyra är i sin bästa pälskondition nu och ska därför anmälas till Sala har jag tänkt. Idag skulle jag se om Malva skulle kunna tänkas vara i päls om en månad...

...och det tror jag som ni ser INTE att hon är. Ganska skönt för det är fullt tillräckligt att åka med Tyra och Doris. Är ju lite pyssel eftersom Rickard också måste med.

Tyra är i betydligt bättre pälskondition.


Det var inget fel på Malvas kondition i övrigt. Fullt ös på vinterängen!

Stenar är alltid lika populära att hoppa upp på.

Den omisskännliga slipsen är ett arv från pappa.

Malva igen.

Tyra med Fjollan i bakgrunden...har jag skrivit det förr?! Men se så lika dom är!

Mamma Fjollan i mitten, Tyra till vänster och Malva (får veta sin plats av morsan) till höger. En bedrift att fånga alla tre yrväder på samma bild!

Full fart på mamma Fjollan.


Planen är alltså att Doris och Tyra ska ställas i Sala. Tyra och Malvas kullsyster Edetrea "Rea" har förhoppningsvis kvar sin päls om en månad så hon ska nog också anmälas. Anmälningstiden går ut den 12:e januari. Och för er som inte vet så är Salautställningen en rasspecial för alla fyra sennenraserna, läs mer och anmäl er hund på Svenska sennenhundklubbens hemsida.


Kanske har Malva päls till rasspecialen i Karlskoga i vår??? Då fäller med all säkerhet mina här hemma, så då kanske det är Malvas tur att visa upp sig!!!???

Malva

Soliga vinterhälsningar!//Emelie





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards