Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Matdags

Av Emelie - 17 januari 2010 17:55

Pratade som sagt mycket berner och avel med Lilian igår. Det gör att tankarna snurrar igång...igen. Jag är tacksam som lärt känna Lilian. Hon är för det första en trevlig person med samma intresse som jag. Och hon har fött upp berner länge och föder fortfarande upp. Hon har erfarenhet.


Jag kom i kontakt med Lilian när jag fått tips om hennes hane Edets Clapton "Bigge". Jag letade en hane till Fjollans tredje och sista kull. Fjollan och Bigge är föräldrar till min E-kull. Och det är Edetyra "Tyra" ur denna kull som jag planerar att para när hon kommer igång med sitt löp.


Bigge var en livlig hane men han blev som förbytt med barn och äldre, då var han så lugn och försiktig. Som om han kände på sig att dessa människor var lite ömtåligare. Detta beteende känner jag igen hos Tyras mormor, Rossina.


Henrik var ca 1½ år när E-kullen föddes här på kenneln.


Tyra gillar barn, men hon har inte ärvt pappa Bigges försiktighet. Henrik har ofta fallit som en kägla pga att Tyra vårdslöst svischat förbi. Man får hålla koll att inte Rickard blir nermejjad när hon far fram.


Rickard tycker att det är spännande när det är matdags för hundarna. Tyra äter oberört på trots att Rickard är i matskålen och gräver med sina händer. Givetvis får man aldrig lämna ett barn och en hund obevakade i en sådan här situation.

  

  

  

  

  

Rickards feber är nu borta. Men han äter fortfarande lite dåligt. Han håller på att få fler tänder så han dreglar, därav dregelhalsduken. 


Allt gott!//Emelie 

 
 
Lena Heimark

Lena Heimark

17 januari 2010 19:28

Hej !

Ser att du har haft en underbar helg med små barn och Berner valpar.
Alltid lika underbara bilder.

Kram Lena !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Sandra

Sandra

17 januari 2010 22:23

Så härligt att alltm gått bra i helgen med spelning, dop och allt.. Skönt att även Rickard inte längre har feber (inte helt ovanligt dock när de får tänder).. Hoppas att han nu ska bli pigg och kry..

Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

18 januari 2010 16:50

Kan inget annat än att hålla med dig. Jag är också mycket glad över att få den äran att komma kontakt med Lilian. Det är en person med ett stort hjärta.
Vår Fabian som kommer i från Edets är en helt underbar hund när det gäller barn m.m han är verkligen en perfekt familje hund på alla sätt och vis:)

Helt underbar bilder tycker även han om hundmat:) Här kan gärna dottern smaka lite i skålarna.

Ha nu en super skön måndag, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therése

19 januari 2010 19:03

Lille Rickard är så försiktig och nyfiken när hundarna äter, det är så roligt att se honom. Det bara glänser i ögonen på honom. Det är samma här när de är här och katterna äter. Goa lilla Rickard. Håller tummarna för löp och lyckad parning på Tyra.

Kram Therése

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards