Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

G-kullen 4 veckor

Av Emelie - 1 juni 2010 18:44

Så har redan halva tiden gått. Och det är väl nu det börjar... Valparna äter nu foder 4 gånger om dan. Nu förvandlas dom mer och mer till.....MONSTER! Nej, nu ska jag inte skrämma iväg mina kära valpköpare.


Dom har varit så tysta och lugna, ätit och sovit. Har knappt hört ett pip. Men nu börjar dom uttrycka sig... Och värre blir det...


Igår var pappa Lacostes matte Katrin och minstinghusse Arvid 7 år här och beundrade dom små. Dom kommer tillbaka och då tar dom med sig pappa Lacoste, det blir spännande!


Katrin hjälpte mig vid 4-veckorsfotograferingen. Det var ett trött gäng, dålig tajming med fotandet så ståbilderna la vi ganska snabbt ner. Vi försökte lite med 6:an hane...

  

Vet inte...kanske blir såna bilder framöver om jag lyckas dressera valparna att stå snyggt...hmmm...tveksamt.


Fina Rossinas G-kull 4 veckor!

Först har vi minstingen i kullen. Men ack så söt och go.

  

2:an är en tröttis, hon behöver tid att vakna. Hon kan se så trött ut. Men när hon är vaken kan hon busa. Igår puttade hon på en boll med nosen, spännande tyckte hon!

   

Valp 3 så söt och näpen. En liten busa. Skrika kan hon när inte maten serveras i tid. 

   

Valp 4 är sin mors dotter i ALLT både i sätt och utseende. Nyfiken. På. Livlig. Skrikig hon me när hon inte får komma ut. Hon klättrar näääästan över "planket" mellan valprummet och köket, eller rättare sagt om jag inte stoppar henne så klättrar hon över. Fast fallet är för högt för henne så hon får absolut inte. Jag har som tur är en extraplanka att sätta i ibland. 

  

Storkillen. En stor kille med fart i tror jag det blir av denne.

   

6:an, en goding han me förstås.

   

4:an tittar över "planket", släpp ut mig nån!

  

Igår åkte Henrik och Rickard traktorskopa tillsammans med veden. 

  


Allt gott!//Emelie



 
 
Ingen bild

Annsofie

1 juni 2010 19:38

Nog blir de monster alltid! Men ack så charmiga.
min egen Eastwood har ju kommit hem nu och är 8,5 vecka. På fm blir han attackberner och röjer i trädgården, men på em sover han sött.

Vi måste ses innan de små liven flyttar hemmifrån.Fina bilder!
Kram

 
Linda & Nova

Linda & Nova

1 juni 2010 20:31

Bedårande söta, men helt otroligt att tiden går så fort!! Redan 4 veckor...ja det är väl nu det börjar röra på sig mer :) Nova är helt kal nu, mera labbelik än någonsin, lika pigg som vanligt.
Ha det bra!!
Kramar

http://runezzazanovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards