Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Valparna 5 veckor!

Av Emelie - 7 juni 2010 22:53

Så har ännu en vecka gått. Valparna växer och utforskar världen mer och mer. Igår fick dom komma ut för första gången.


Den veckliga fotograferingen var svettig... Jag passade på när Rickard sov middag och Henrik låg i soffan och tittade på TV. Majsvällingen som jag blandar i maten är som klister i pälsen. Så jag tvättade av valparna med en fuktig handduk och borstade igenom dom lite inför fotograferingen. Det var inte lätt att sköta fotograferingen helt själv. Nästa vecka måste jag ha assistans, men jag ville ta korten i dagsljus. Alla fastnade på bild till sist...puh och pust.

  

2:an fick jag inte att stanna sittande tillräckligt länge där jag tänkte att hon skulle sitta. Så jag fick ge mig...

   

3:an var antingen för trött eller för pigg...här är hon egentligen lite för trött...men ganska söt ändå.

   

   

   

   

Och så blev det många fler bilder från dagen.

Valp 3 utforskar olika aktiviteter.

   

   

   

   

   

   

   

Vattenskålen är spännande.

   

Här valp 6 och 1 hanar.

 

Valp 2 tik dricker med mamma medans valp 6 hane leker tittut.

     

Bollen gillades av flera, valp 6 hane.

   

 

Valp 5 hane och valp 3 tik.

  

Valp 1 hane spanar.

   

Rickard.

   

   

Duktig mamma.

  

Doris med valp 3 tik.

   

   

   

 

Valp 2 tik och valp 6 hane.

   

Valp 2 tik.

   


Allt gott!//Emelie

      

 
 
Ingen bild

Mysan

7 juni 2010 23:21

Såå fina!!! blir nog maffiga eller? Har du bestämt dig för vilken? Fina Doris kul att hon får vara extra mamma. Ha det gott/ Kram

 
sytanten

sytanten

8 juni 2010 08:33

Ohh vilka härliga bilder, fastna på bollen, ja det är inte lätt när man har korta ben... och vatten... det är sååå härligt att följa valparna. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Cecilia

Cecilia

8 juni 2010 20:36

Har nu hittat min favorit...
Då jag gått över till den mörka sidan, tik 2, absolut :-)!
Men dom är naturligtvis söta allihopa precis som valar är och ska vara.
Grattis Emelie till en fin kull!

http://www.bernljungens.se

 
Maria

Maria

8 juni 2010 20:51

Kan bara säga:
HELT FANTASTISKT, UNDERBARA, SÖTA, GOA VALPAR!!!
Och även jag har nu fått en liten favvis i ditt gäng.Tik 2:)

Ha det gott kram Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

8 juni 2010 21:12

Som vanligt helt uuuuunderbara bilder.

Mina favoriter är helt klart tik 2 och hane 6 (något mörkare än dom andra, finfint!!!).

Trevlig kväll!

(p.s. amatör-fotograf-assistent finnes i Ledberg, säg till bara d.s.)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 juni 2010 17:21

Vilka fina bilder på era sötnosar. Även "människovalpen", hihi

//Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Therése

9 juni 2010 18:45

JÄTTEFINA BILDER!!! Så Söta allihop men nu längtar vi massor efter att få hem våran valp hane 6.... Gorgeous Charlie!! Therése o Jonas o barnen

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 juni 2010 19:29

Så härliga bilder på de goa valparna:)
Förstå om ni har fullt upp nu med alla dessa små vildar.
Ha en skön kväll kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

10 juni 2010 10:44

Gud så fort det har gått , redan 5 veckor .. herregud !!!
Jag säger det igen ... en stor eloge till dig som knäpper så mycket kort på valparna ... det är ju i princip omöjligt att få till bra bilder då man bara har en att koncentrera sig på ;O) .
Men riktigt fina är dom allihop och mamma Tyra verkar vara så fin med sina små .. ja , även Doris .
Det blir spännande att se vilken du bestämmer dig för ;O) .
Må så gott
Camilla o Tuffa o Kliff

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards