Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Emelie - 13 mars 2010 19:44

Igår fick Doris problem med sina öron igen. Jag gjorde rent Doris öron i förrgår eftersom att jag tyckte att hon skakat på huvudet lite väl ofta. Jag gjorde rent med medlet jag köpte då Doris hade inflammation i öronen. Men där var hur rent som helst??? Absolut ingen smuts. Igår kväll på promenaden verkade Doris ha riktigt besvärligt. Det är som att det kliar långt ner i öronen på henne. Jag tänkte att lite skit hade lösts upp långt ner i öronen och som nu irriterade. Jag gjorde rent med mycket medel igen och jag gnuggade rejält och torkade ur med fetvadd. Inte en gnutta smuts nu heller! Det verkar dock hjälpa. Doris löper fortfarande, hon är väl i höglöp och är lite allmänt fjantig just nu.


Jag har ett projekt....tvätt av hundar. Just nu är dom skitiga och tufsiga på öronen och jag såg på en bild att klorna var flera decimeter långa  . Det åtgärdades direkt. Klorna. Men tvättning och fiffning får vänta...


Kameran med på promenaden idag. Som vanligt flest bilder på Tyra, pälsen på god väg.

   

   

   

Om Tyra är dräktig? Omöjligt att svara på. Vi tror det iallafall både Tyra och jag. Tyra är så lugn så lugn...

   

   

   

   

En enda närbild fick jag till på Doris och den blev fin.

   

När vi kom hem fick dom varsitt hudben. Som sagt långa klor...  ...åtgärdat.

   

Packad snö-is vid vår köksdörr i hundgården. Här kommer solen nästan aldrig åt...undrar när detta ska smälta, tveksamt om vi har snöfritt här till midsommar???

   

Katterna njuter av den spirande vårvärmen.

   

   

Min trefärgade vid träbernern.

 

Vårbus  

    


Allt gott!//Emelie  

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards