Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Emelie - 18 mars 2010 10:04

Det är inte alltid så lätt att ställa säker diagnos och det beror inte på att veterinärerna inte kan sin sak utan att det inte är så lätt att ta prov och få svar alla gånger. Borrelia är en sådan sjukdom som uppenbarlingen kan yttra sig på alla möjliga olika vis och grader och former och enligt vissa veterinärer så används borrelia som "slaskdiagnos" när man inte säkert kan säga vad hunden lider av. Det enda provet man kan ta är mätning av antikroppar men det ger ju ingen säker diagnos. 


I Doris fall så tror veterinären att det är fodret som gör att Doris nu mår bra och jag tror att penicillinet har bidragit en stor del  . Och som sagt, just nu vill jag inte ta några blodprover för att se hur Doris värden ser ut. Jag vågar inte ens ta tempen på Doris. Hon äter och mår bra, det får räcka för nu. Kli i öronen har hon men jag fortsätter med öronmedlet och hoppas att kliet avtar. Hon ömmar inte och det är inte geggigt i öronen men lite irriterat verkar det.


Igår tog jag kameran med på promenaden. Inga hundbilder blev det men två bilder på Rickard  . Rickard är nu en bestämd 1½ åring som tydligt säger NEJ och skakar på huvudet. Det har han gjort länge. Nu går han för fullt, det har han inte gjort lika länge. Magen mår bra utan mjölk. Antalet bajsningar om dan har minskat de senaste veckorna. Skönt. Att byta kissblöja är en lyx som jag kan räkna på min ena hand när det gäller Rickard. Men gångerna har ökat drastiskt de senaste veckorna .


Tyra mår bra. Tid för ultraljud är beställt. 31 mars. Ujujuj så besviken jag skulle bli om där är tomt  . Men desto gladare om där är några små Tyra och Lacoste valpisar på G  . Som sagt, snart får jag veta...fast det känns långt dit.


Rickard nerbäddad i vagnen. Tänk va skönt det ska bli med VÄRME!!! Läääängtar!

  

  

Slippa overaller och mössor och vantar som ska tas på ålande skrikande ungar...  ...


Nehej, har en ilsken 1½-åring här som vill att jag ägnar mig åt honom istället...


Allt gott!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards