Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Emelie - 8 augusti 2010 16:36

Igår fick lilla Dina lite uvi-känningar. Hon hoppar mycket i dypölar i skogen och jag tror att hon är väldigt känslig för bakterier, speciellt nu efter att nyss ha avslutat penicillinkuren. Fukt är förödande tror jag. Iallafall var vädret torrt igår och med mycket c-vitamin så var hon bättre framåt kvällen. Idag är hon nästan symtomfri, men jag måste vara jätte noga. Idag är vädret fuktigt och vi har nyss varit ute en lite längre stund med promenad och busstund ute...


Tog då lite bilder på Dina. Hon är inte helt lättfångad. En "riktig" ståbild har jag inte fått till än. Att träna Dina har även det legat väldigt efter. Men valpkursen börjar snart, så då får jag väl en spark i baken med det.


Fina Rossinas Glimmande Dina 3 månader  

  

  

  

  

  

  

  

Doris 4 år och äldst av mina flickor och Dina 3 månader, yngst är samma generation; barnbarnsbarn till min stamtik Heimarkens Bonanza "Rossina". Hela min uppfödning härstammar efter Rossina. I oktober är det 10 år sen kennelns första kull föddes. Sen dess har 7 kullar med sammanlagt 53 valpar fötts här på kenneln (jag räknar då inte lille 1:an Zico som dog drygt 7 veckor gammal).

Fina Rossinas Dorisday af Smejlycka och Fina Rossinas Glimmande Dina.

  

  //Emelie


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards