Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Veterinär och kräks

Av Emelie - 5 april 2011 10:32

Klockan kvart i tre idag har jag tid hos "min" veterinär Magnus med Doris. Doris mår verkligen bra men hon slutar ju aldrig blöda. Hon började löpa exakt samma dag som Tyra; första mars. När jag beskrev läget så trodde han inte att det rörde sig om någon vanlig pyometrea (livmoderinflammation) men han tyckte absolut att en grundlig koll av Doris var på sin plats. Då måste ju även de av mig fruktade blodproverna för att kolla njurar och lever, blodstatus och infektion tas...


Jag har ju egentligen sen allt började med Doris velat kastrera Doris då jag tyckt mig se samband med löp och allmänt krångel med Doris. När veterinären i Läckeby dessutom såg en cysta på ena äggstocken så ville jag ju det ännu mer. Men Doris dåliga blodstatus har uteslutit operation tidigare. Och rent krasst så trodde nog inte veterinären att Doris skulle leva så länge så att cystan skulle bli något problem. Jag vet inte vad som är bäst för Doris. Men är helt trygg med Magnus omdöme.


Parallellt behandlar jag Doris homeopatiskt och det blir även besök hos healern Fatima på fredag. Säga och tro vad man vill, men jag är övertygad om att dessa behandlingsformer räddat livet på Doris och inte bara det, Doris mår bra. Och när jag nämnde homeopatmedel för veterinären så sa han att dessa medel har ju iallafall inga biverkningar. Nej tacka för det; det är ju sockerpiller...  ...fast det är ju energierna som gör verkan.


Annars så har någon hund kräkts galla varje morgon....hmmmm....Tyra är i tredje veckan...hmmmmm.... Vet att det inte är Doris då hon sovit för sig själv.


  //Emelie



 
 
Linda o Nova

Linda o Nova

5 april 2011 11:54

Blod är inge skoj, åtminstone inte när man inte "förväntar" sig det...Hoppas det går bra idag, håller alla tummar för er!! Jag är fortfarande "blodskadad" och ser fortfarande synvillor av blod...
Jag ångrar samtidigt inte att vi tog bort livmodern, Nova hade ju också lite bekymmer med sina löp så det känns som vi har gjort rätt bara hon blir helt sig själv snart :)
Kram!

http://anovaadelle.se

 
Lena  Heimark

Lena Heimark

5 april 2011 13:35

Håller tummar och tår för att allt blir bra för älskade Doris!!!

Kram !!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

5 april 2011 14:44

Allt som hjälper Doris ÄR bra.
Vi håller tummar o tassar för att alla besked blir positiva.

Kräks inte de flesta gravida på mornarna.... :-)
Det är kanske några små valpar i Tyras mage.

Lycka till idag och jag ska tänka EXTRA MYCKET på Doris och dig. KRAM!

 
Ingen bild

Anne-Greth & Gösta

5 april 2011 15:50

Massor av pussar på Doris´ ljuvliga, vackra, mjuka, gulliga nos från Milla, Anne-Greth & Gösta!

 
sytanten

sytanten

5 april 2011 16:45

Då är det väl dax att säga lite försiktigt GRATTIS!!!!! Troligen valpar på G....?!
Lycka till. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

6 april 2011 12:44

Håller tummarna att det går bra med Doris på alla sätt..
Hihi morgon illamående för en dräktig tös :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards