Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Blir ingen operation

Av Emelie - 5 april 2011 16:40

Tack för alla lyckatilltankar till Doris. Doris mår bra men operation blir det inte. Njurvärdena visade sig ha försämrats drastiskt. Tungt. Imorgon får jag veta de övriga värdena.


Doris verkar verkligen må bra nu vilket är det viktiga och det jag får se till. Tungt nu men det viktiga och det jag ska fokusera på är att njuta nu så länge Doris vill vara med. Hon mår uppenbarligen bra av homeopatin och healingen så det får hon så länge hon vill.


Livmodern kändes bra och såg bra ut på ultraljudet som gjordes. Dom har inte den finaste apparaturen, men veterinären tyckte sig även se att där eventuellt kunde vara en cysta på ena äggstocken och eventuellt var även den andra äggstocken förstorad.


Hade hon inte haft så urusla njurvärden så hade nog veterinären tyckt att det varit en god idé att ta bort livmodern, men som nuläget är så gäller det att Doris får leva med oss så länge hon vill och orkar.


Blev tungt nu...men blir bra snart...


Allt gott!//Emelie

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

5 april 2011 17:47

Nej, vad tufft. Då är det ju inte mycket att fundera över i nuläget. Väldigt skönt att hon verkar må så bra! Det är ju det som är det viktigaste. Vet man varför njurvärdena är så dåliga?
(Maila om du vill)
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

5 april 2011 17:54

Jag känner verkligen med dig Emelie! Jag om nån vet allt känns det som just vid kastrering med endast en njure som dessutom inte alls mådde bra då...men du vet ju...jag kunde inte välja...om jag inte tagit bort livmodern så hade njuren aldrig kunnat repa på sig....och Ebba fixade detta så nu håller jag alla tummar på att Doris stannar upp sina värden så hon får flera år till med er....men uj så skönt att hon mår bra! Du vad har hon för värde på njurarna? Har pratat så otroligt mycket med speciallisten på Strömsholm om detta,,,ger du henne njurfoder? Andapsin? Du får gärna maila om du vill Emelie...stor kram till både matte och Doris!
Ps....Dina ser ut att vara en liten annan modell än de dina du brukar föda upp=)ser fin ut! Grattis till det!!
Kram Åsa

 
Lena  Heimark

Lena Heimark

6 april 2011 09:40

Kramar om er, hårt!!!
Tycker alla dina hundar är fina!!!

http://www.heimarkenskennel.se

 
Sarah

Sarah

6 april 2011 12:56

USch lider med dig... Och hoppas hon vill vara med ett tag till!
KRAM

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards