Livet på Fina Rossinas kennel

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Emelie - 15 april 2011 16:17

Ooooops, blev visst en blogg till idag! Tack för alla tummar som hålls för oss på söndag   Vill ju så gärna att det ska gå bra för Malva först och främst.


Malva är här just nu. Hon fick följa med mig och Dina igår kväll till brukshundklubben på Dinas rallylydnadsträning. Imorgon blir det alltså tvätt och fix inför utställningen. Maria var med både igår till brukshundklubben och hon ska följa med mig som "hundhållare" på söndag till Västerås också, tusentack! Malva är en riktig liten kruttjej. Hon är så makalöst stark också! Och hon är liksom kullsyrran Tyra förtjust i att simma. Här i en lagom dyig damm i skogen...

Malva

 


  

Även nytvättade Tyra tog sig ett dopp i dy-dammen...

Malva är precis före löp. Mina flickor är som mest i gasen precis före löp, sen lugnar dom sig under och ännu mer efter löp. Märktes att flickorna är i lite olika hormonell fas... Här ser ni Malva först och syrran Tyra efter...

 

  

Malva på väg ur bild...

  

Dina och Doris

  

 

Doris är pigg och äter med aptit som en fullt frisk hund. Men jag känner på hennes andedräkt att njurarna inte är som dom ska. Känns ännu tydligare nu... Men hon verkar inte påverkad alls. Mitt underbara underverk  älskar...

       


Allt gott och en härlig helg tillönskas!//Emelie 



   

Av Emelie - 15 april 2011 12:43

Imorgon ska jag, Dina och Malva åka till Lotta för tvätt, fön och fix inför utställningen i Västerås på söndag. Dina har fortfarande sin fluffiga päls kvar.

   

Malva däremot är så urfälld som hon kan bli.

      

Vi får se om det går att göra underverk imorgon!?


Jag ställer inte mina hundar urfällda...egentligen. Men då jag planerar att para Malva när hon löper nu, så måste jag fixa en utställningsmerit på henne. Hon är utställd en gång men fick inte tillräckligt bra kvalitetspris då, mycket pga att hon inte trivdes i ringen. Jag har nu tränat henne lite. Hoppas att den biten ska funka bättre på söndag??? Men pälsen....suck....


Det är en officiell utställning 7 maj i Lidköping. Jag kan inte den helgen då jag har konsert på söndagen och repeterar på lördagen. MEN snälla gulliga Lotta har lovat att åka med Malva OM inte domaren tycker att Malva duger på söndag....håll gärna tummarna kära bloggläsare. Nästa officiella utställning som jag skulle kunna ta med Malva till är Karlskoga i början av juni...men misstänker att den är försent då meriten måste fixas innan parning....


För får inte Malva sin merit så blir det ingen parning då det är viktigt för mig att följa rasklubbens regler...även om Malva är en lika fin hund oavsett.


Så nu hoppas jag...och Lotta med Malvas kavaljer Gazton hoppas hon med!//Emelie

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards