Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Varning för bilder

Av Emelie - 9 maj 2011 14:56

Det har varit väldigt intensivt i över en vecka nu. Mest på hundfronten men igår hade jag konsert med mina kära "Bach-kollegor" i s:t Hans kyrka i Linköping. Så det har varit både övning och repetitioner inför den också mellan varven. Och så har jag ju små barn...vilket Stefan under senaste veckan påpekat några gånger...


Mitt i allt känns det som jag glömt bort Doris. Skulle ju egentligen hämta hennes urna också och det har helt fallit bort. Ja, allt har ju sin tid som det så vackert heter, men ibland har man ingen tid känns det som.


Iallafall så har det varit mycket roligt och positivt med hundarna den senaste veckan. Kärleksparet Malva och Gazton fick ju till sist till det. Det verkar som om Malva är skapt så att hon bara kan släppa in precis när det är dags. För intresset har varit stort från båda under en hel vecka men det var först på fredagen som det blev hängning. På lördagen var intresset mycket svalare och höglöpet var uppenbarligen över.

Ett något avslaget kärlekspar i lördags, Lotta Fracke är fotograf.

Malva hittade en "valp" i trädgården... (Lotta Fracke fotograf)


  

  

Gazton lite trött efter en hel veckas arbete...

    

Annars är det minsann fart på gubben. En av många hoppbilder på Gazton som matte Lotta tagit.  

Hoppas det blir valpar nu....??? Stilig blivande far.

  

Hittade några fler bilder på mailen på Tyra och mig från dragtävlingen i måndags som Isabelle tagit och skickat...men som jag inte sett förräns nyss.

Tyra

  

In action

  

Man brukar ju säga sådan matte sådan hund. Och på dessa bilder tycker jag nästan vi är lika som bär...

  

Glada marscherar vi Igår tog vi en sväng ner till Årsjön för ett dopp...för hundarna... Tyra och Dina tar sig gärna en simtur.



 

Dina simmar som en säl. Men hon gillar att plaska också.  

Saknar verkligen ett annat objektiv, lite för kallt att gå ut i vattnet och fota än så länge. Men Dina såg så rolig ut. Här plaskar hon som om hon håller på att drunkna men nyss simmade hon ju utan problem. Hon verkar bara tycka det är kul att plaska!? Följande bilder är en bildserie i rätt ordning.


 


 



 


  













Morsan möter upp på bryggan. 




 

Hemma igen. Lite dragkamp kan ju va kul.

    

Mor och dotter

Dina gillar alla bollar och leksaker som INTE är hennes.

  Här vill Rickard ha studsbollen som Dina har i munnen. Rickard vet dock att det inte är någon idé att försöka ta den så länge Dina har den i munnen.

Men Rickard har det mentala övertaget! Dina går därifrån och lämnar bollen till Rickard som genast tar den!

Nu går Rickard mot nästa boll...Dina vet...

Barn och speciellt barn som vuxit upp med hundar kommunicerar intuitivt lika som hundarna. Innan Rickard kunde gå så kröp han fram och rotade i mina hundars matskålar medans dom åt. Han grävde i  Fjollans och i Tyras matskål men aldrig i Doris. Doris skulle aldrig göra eller säga något, hon skulle antagligen bara backa undan, för hon ville inte bli störd helt enkelt och det kände Rickard och respekterade det intuitivt. Tyra och Fjollan bara fortsatte att äta, dom brydde sig inte att han var där med sin lilla hand.


Har ni orkat skrolla hit så får jag väl passa på att önska er en fortsatt varm och skön vecka!//Emelie



                                           


 
 
Sarah

Sarah

9 maj 2011 19:47

Otroligt härliga bilder du bjöd på!!! Håller tummarna för valpar! Kram

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ing-Marie Olsson

9 maj 2011 19:47

Tack för titten, jättehärliga bilder på Rickard och hundarna. särskilt badbilderna är fantastiska.

Kram / Ing-Marie o Bluffa

 
sytanten

sytanten

9 maj 2011 20:47

Vilka härliga bilder!!!! Jag bara sitter och njuter, skrollar upp och ner och upp och ner.....
Kram sytaten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

10 maj 2011 10:35

Vilka ljuvliga bilder Emelie! Något av det bästa jag vet är bilder på badande vovvar oavsett ras:-)
Hoppas nu det finns smått i magen oxå, jag håller tummarna... Du kanske ska hämta lite brunnsvatten och servera damen. Sägs ju att det bringar fram fertiliteten:-)
Kram Marie och Whippetligan

http://www.mibisans.blogg.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 maj 2011 23:34

Sv. Tack detsamma Emelie! Visst gick det bra i kväll!!! Jaa, berätta gärna mera om schampot. Snart dags att köpa nytt, då kan man ju prova.......Vi strntade i bad, trots att vi faktiskt passerade en sjö. Orkade inte torka vovvar i kväll ;-)
Kram, kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

11 maj 2011 09:52

Superhärliga bilder du bjuder på .. känner igen det där med önskan om ett nytt objektiv,så fort du har möjlighet ... så slå till .. du kommer bli lyriisk. Köpte ett nytt i helgen, och nu är det roligt att fota igen .. nu kan jag ta bilder på långt håll som dessutom behåller sin skärpa.
Jag håller tummarna så hårt för att det ska bli valpar nu.. härligt med ett gäng sommarvalpar.
Va duktig du och Tyra är på draget, ni ser verkligen ut att njuta lika mycket båda två.
Japp, vi kommer till Karlskoga .. vi åker ner på fredag .. tänkte kolla lite på lydnanden och alla duktiga ekipage ;).
Det där med päls ... det börjar jag snart ge upp hoppet om, jag kammar och kammar och det lossnar bara mer och mer .. han har ju hållit på sen december så jag fattar inte, han borde väl vara klar nu ? nåja ... det kommer väl, med det är synd för vi ska iväg på en hel del utställningar, hade ju varit trevligt med en päls på vovven också.
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Linda & Nova

Linda & Nova

11 maj 2011 14:54

Oj oj vilken bildkavalkad! Härliga bilder på hundar och barn. Härliga badbilder oxå och håller med på dragbilden är ni väldigt lika :D
Spännande med parningen, hoppas så på att det bli småttisar framöver.
Ha det fint! Kram

http://runezzazanovaadelle.se

 
Ingen bild

Får ej säga det

20 maj 2011 23:52

Gud vilken söt vovve!<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards