Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Tjocka Berta

Av Emelie - 8 januari 2009 15:23

Idag fick jag en hälsning med bild från en kullsyster till Bimbo. Fina Rossinas Berta. Eller tjocka Berta som hon kallades de första 8 veckorna. En riktig liten rulta var hon, tjockast i kullen. Nu heter (tjocka) Berta Molly och mår bra, pigg och glad. Speciellt nu när det är snö ute, nu beter sig Molly som en valp.


Molly har alltid varit väldigt matglad så dom började med dietfoder till Molly för något år sen vilket hon mår ännu bättre av. Molly har en slapp led i ena höften (grad D) men dom märker inget av den. Dom röntgade aldrig om Molly, men man kan ju hoppas att den inte är slapp längre??? Huvudsaken att hon mår bra och matte och husse verkar ju vara väldigt observanta på Molly och hennes hälsa.


Molly hör till fjällvandrarna. Det är flera Fina Rossinas hundar som har fjällvandrande hussar och mattar. Molly är alltså en av dom. Husse och matte åker till Norge med jämna mellanrum. Och där bestiger Molly fjälltoppar med sin matte och husse.  


Molly är väldigt lik Bimbo. Hon är, liksom Bimbo också var, väldigt glad i att plocka blåbär och äpplen och sen äta dom förstås.


Så en bild på Molly från i somras. Alla i den kullen har extremt mörka vackra ögon, så även Molly, och visst syns det att det är Bimbos kullsyrra alltid!?

Tusen tack för hälsningen och bilden!


Allt gott till er alla!//Emelie

 
 
Behrens kennel/Åsa

Behrens kennel/Åsa

8 januari 2009 20:19

Hej Emelie!
Vilka fina bilder du får till! Härliga actionfoton på gärdet (eller vad jag nu ska kalla det)=)
Jaha ja nu kom det fram att du har ett fuskbord utomhus att ställa på för att fota?=)=)Det ska jag skaffa mig oxå men frågan är hur jag ska få det till grusgropen, kanske ska fråga Chaplin och husse om hjälp, de är ju våra största dragare på träffarna!
Hoppas att få se dig, Richard och hundarna på nån träff framöver i vår?? Du vet, det där att ha små barn med till oss är inga problem vi är många som kan hjälpa dig med Richard!! O perfekta barnvagnsvägar har vi ju med!!

Ja det klart vi ses i Sala du det vill man inte missa.
Tack för komplimangerna om Akullen och inte minst Ebba väldigt vänligt av dig, jag är själv mycket nöjd med henne! Hon har ju det där underbara uttrycket i sin blick som är så svårt att hitta,,,,men ebbalebbba har det=)

Ses snart!

Kramar från alla oss
//Åsa

http://www.behrenskennel.se

 
Sandra

Sandra

10 januari 2009 13:05

Hej Emelie! Nu har jag/vi skaffat en ny blogg :). Så ni hittar oss på lanquist.bloggagratis.se

Ha det så bra!
Kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards