Livet på Fina Rossinas kennel

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

SVARET!

Av Emelie - 20 juli 2009 22:40

Jag måste säga att det är väldigt lätt att uppfostra bloggläsare! Exakt 24 stycken har nu röstat!


Omröstningsresultatet 20 juli kl 22.40:


Inga valpar 41,7%

1 valp 8,3 %

2 valpar 16,7%

3 valpar 25%

Fler än 3 valpar 8,3%


Ultraljudsresultatet:


TOM, INGA VALPAR!!!


Lite antiklimax kanske, men roligare än så här blev det inte den här gången. Doris har lurat skiten ur mig MED BESKED. Veterinären fick undersöka VÄLDIGT noga då jag inte trodde att hon var helt tom. Men Magnus är väldigt duktig och han har aldrig missat på mina tikar förr. Så nu hoppas jag slippa åka in och röntga Doris på jourtid för att vattnet gått... Dessa skendräktiga tikar... Har nog aldrig blivit så här lurad någon gång. Men jag kan ju konstatera att de flesta av er har bättre koll!


Nu är Tyra även anmäld till Norrköping (förutom Askersund helgen innan). Vi hoppar över Nyköping eftersom vi ska på fest på lördagkvällen den 15 augusti. Doris får helt utställningsledigt, hon har fullt upp med att vara skendräktig. Även om rakningen på magen inte syns så koncentrerar jag mig på Tyra dessa två utställningar.


Tyra var med och gick Grötlunken nyss. En kompis till mig konstaterade att Tyra hade en sån där förbjuden persianpäls...fint värre alltså...trodde han ja!


Nej, Tyra är jätte fin och så har vi ju gått kurs! Och vi var riktigt duktiga tyckte kursledaren, sådeså!


Allt gott!//Emelie



 
 
Katrine

Katrine

20 juli 2009 23:03

Äntligen!!
Tråkigt svar, fast kanske bättre än bara en.
Jag får önska dig lycka till med utställningarna nu istället.
Kra Katrine

http://www.alnoitens.se

 
Linda igen...

Linda igen...

20 juli 2009 23:05

Jämarns jag hade fel, röstade på 2 valpar...Synd att jag hade fel!!
Tikar kan då lura en :) Hoppas på bättre lycka nästa gång!

Sov gott och tack för en spännande läsning!

Kramar

http://runezzazanovaadelle.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

21 juli 2009 08:37

Ja,ja där ser man vad fel man kan ha.
Har lagt till din blogg bland mina blogglänkar ,hoppas att det är ok annars får du säga till.

Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 juli 2009 11:21

Vad synd men det lyckas bättre nästa gång:)
Jag skulle ställa i Ronneby men inte då för ingen av våra hundar ser så bra ut. Deras päls ja den är som den är. Men däremot blir det Öland.
Jag hoppas din dag blir toppen, sköt om er, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

21 juli 2009 12:00

Attans också.. Jag hann inte rösta sista omgången men under första så "önskade" jag att det iaf var två st i magen.. Men vi hoppas på att Doris är mer intresserad av att fotplanta sig nästa gång ;)..

kramar

http://lanquist.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 juli 2009 00:34

Tråkigt att hon var tom. Men som berneruppfödare så är man ganska van vid tomma tikar.
Jag hoppas du har bättre flyt i ringarna istället. Och tikarna löper ju fler gånger så det är bara att försöka igen och igen och igen.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anette

Anette

7 augusti 2009 01:11

ja där ser man jag hade ju röstat på ett antal.

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 1 augusti 2016 11:25

I fredags följde jag med min vän Christian för att hämta hans bernervalp Bernerbandens Emerson hos uppfödaren Birgitte.   Christian har jag lärt känna genom att han mailade mig för länge sedan när han skulle flytta hit till trakterna och ville få...

Av Emelie - 31 maj 2016 21:18


Nu när jag har fått veta diagnosen så är jag lättad.   Det har varit några dagar med oro här hemma. Det började i söndags. Hulda la sig på promenaden och ville inte gå vidare. Först när jag vände hemåt igen så knatade hon på. Hmmm tänkte jag och ...

Av Emelie - 3 april 2016 11:05


Bernern är en fantastisk ras. Men när rasklubben tydligt går ut med att och varför SH pre-testet från Antagene är det viktigaste avelsverktyget för sund avel av berner sennen, men det bara visar sig vara ord utan innehåll så blir jag minst sagt trött...

Av Emelie - 21 mars 2016 09:50

Så är det med livet. Men jag är ändå tacksam så länge vi och våra berner får vara friska. Vi vet alla att det viktigaste är hälsan. Men visst får man vara lite besviken när man planerar och så går det inte riktigt som man hade hoppats...    Emma ...

Av Emelie - 10 januari 2016 12:17

Jag skriver mer och mer sällan här i bloggen. Anledningarna till det är flera. En anledning är att jag har så mycket funderingar kring allt med berner och mina berner så det stockar sig, det är svårt att skriva ner allt här utan att verka mer än lovl...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards